Bu çalışmanın temel amacı, işveren markasının en önemli bileşenlerinden biri olan işletme özellikleri konusunda çalışanların görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada veri toplama teknikleri olarak odak grup tartışmaları ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak farklı sektörlerden çalışanlarla görüşülmüştür. Bu doğrultuda, İzmir ilinde 21 yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşme ve toplamda 21 kişinin katıldığı üç odak grup tartışması yapılmıştır. Tüm görüşmeler ve odak grup tartışmaları katılımcıların izniyle kaydedilmiş, daha sonra kayıtlar deşifre edilmiş ve veriler on iki tema altında sınıflandırılmıştır.
Katılımcılar işletme özellikleri kapsamında kurumsal itibar, kurumsal bilinirlik,
büyüklük, lokasyon, yaratıcılık ve yenilikçilik gibi pek çok hususdan söz etmiştir. Elde
edilen verilere göre, kurumun özellikleri işveren markasının önemli bir boyutunu oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 33 |