COVID-19 karantina döneminde aile içi şiddette yaşanan artış, pek çok kurum ve kuruluşu harekete geçirmiş ve karantina döneminde yaşanan aile içi şiddetin önlenmesi amacıyla çeşitli kampanyalar gerçekleştirilmiştir. Bu kampanyalar kapsamında hazırlanan kamu spotlarıyla karantina döneminde aile içi şiddete yönelik farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmada karantina döneminde aile içi şiddete karşı hazırlanan kampanyalardaki kamu spotlarında aile içi şiddetin nasıl sunulduğunun ve aile içi şiddetin önlenmesine yönelik hangi mesajların verildiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada konuya ilişkin kamu spotlarındaki görsel ve yazılı göstergeler, Alman dilbilimci Karl Bühler’in Organon Modeli ışığında göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Aile içi şiddeti konu alan sekiz kampanya (ABD, Endonezya, Fransa, Kolombiya, Portekiz ve Şili’den bir, Meksika’dan da iki kampanya) çalışma kapsamında incelenmiştir. Çalışmada elde edilen bulgularda aile içi şiddete yönelik kamu spotlarında korku duygusunun ön plana çıkarılarak kamuoyunda aile içi şiddete karşı duyarlılık oluşturulmasının amaçlandığı ortaya çıkarılmıştır. Böylece kamu spotları üzerinden hem şiddete maruz kalan aile üyelerinin hem de aile içi şiddete tanık olan kişilerin aile içi şiddeti yetkililere bildirmesinin teşvik edilmeye çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
The increase in domestic violence during the COVID-19 quarantine mobilized many institutions and organizations and various campaigns were carried out to prevent domestic violence experienced during the quarantine. With the public service announcements prepared within the scope of these campaigns, it was sought to raise awareness about domestic violence during the quarantine. In the study, it was aimed to reveal how domestic violence was presented in the public service announcements in the campaigns against domestic violence during the quarantine and what messages were given for the prevention of domestic violence. For this purpose, the visual and written indicators in the public service announcements related to the subject were analyzed semiotically in the light of the German linguist Karl Bühler's Organon Model. Eight campaigns on domestic violence (one from the USA, Indonesia, France, Colombia, Portugal and Chile, and two from Mexico) were examined within the scope of the study. In the findings obtained in the study, it was revealed that it was aimed to form awareness in the public opinion against domestic violence by highlighting the feeling of fear in public service announcements about domestic violence. Thus, it was concluded that both family members who were exposed to violence and people who witnessed domestic violence were sought to be encouraged to report domestic violence to the authorities through public service announcements.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 37 |