Bu çalışmada Türkiye’de lisans ve lisans üstü düzeylerde yürütülen halkla ilişkiler eğitiminde, halkla ilişkiler tarihi ile ilgili derslerin mevcut durumu, bu derslerin eğitim müfredatlarındaki yeri ve kapsamı, halkla ilişkiler tarihi derslerinin yapılandırılma biçimi nicel ve nitel olarak iki aşamalı araştırma tasarımı çerçevesinde ele alınmaktadır. İlk aşamayı oluşturan nicel araştırmada, Türkiye'de halkla ilişkiler eğitimi veren lisans ve lisansüstü programlarında yürütülen halkla ilişkiler tarihi dersleri belirlenmiş ve derslerin yapıları içerik analizi ile incelenmiştir. İkinci aşamayı oluşturan nitel araştırmada ise, ilk aşamada elde edilen verilerden hareketle, belirlenen dersleri yürüten akademisyenlerle yapılandırılmış yazılı görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede halkla ilişkiler tarihi derslerinin farklı düzeylerine yönelik bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirmeler ve öneriler sunulmuştur. Araştırmada halkla ilişkiler eğitim müfredatlarında halkla ilişkiler tarihi derslerinin oldukça sınırlı bir şekilde yer aldığı ortaya konmuştur. Dersleri yürüten akademisyenlerin görüşleri ve önerileri, halkla ilişkiler tarihi derslerine yönelik ilgi ve desteğin sağlanabilmesine ışık tutacak niteliktedir.
Halkla İlişkiler Tarihi Halkla İlişkiler Eğitimi Halkla İlişkiler Müfredatı İletişim Eğitimi Türkiye
In this study, the status of the courses of history of public relations in public relations education at undergraduate (B.A.) and graduate (M.A./M.Sc. and PhD) levels in Türkiye, the position and scope of these courses in the curricula, and the way in which these courses are structured are examined within the framework of a two-phase quantitative and qualitative research design. In the quantitative research, which constitutes the first stage, the courses of history of public relations offered in undergraduate and graduate public relations programs in Türkiye were identified, and the structures of the courses were examined through content analysis. In the qualitative research, which constitutes the second stage, based on the data obtained in the first stage, structured written interviews were held with the academics instructing the courses. In this regard, evaluations and suggestions were presented from a holistic perspective for different levels of the related courses. The study revealed that these courses are very limited in public relations education curricula. The opinions and suggestions of the academics leading the courses shed light on how to ensure interest in and support for the related courses.
Public Relations History Public Relations Education Public Relations Curriculum Communication Education Türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 42 - 20. Yıl Özel Sayısı |