Sınırlı kapasiteye sahip ve stoklanamayan ürün ve hizmetlere sahip işletmeler; yiyecek-içecek işletmeleri, araç kiralama şirketleri, sağlık sektörü gibi birçok sektör, gelir yönetimi uygulamalarından faydalanmaktadır. Günümüzde gelir yönetimi uygulamalarını havayollarından sonra en çok uygulayan sektör turizm sektörüdür. Turizmin en önemli yapılarından biri olan konaklama işletmelerinde satılamayan her oda işletmenin kaybına neden olmaktadır. Doğru gelir yönetimi uygulamaları ile bu kaybın önüne geçmek ve işletme için karlılık sağlamak mümkündür. Gelir yönetimi uygulayan işletmeler kısa dönem gelirlerini ve uzun dönem karlılıklarını artırmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmelerinde karlılığı maksimize etmeye yönelik gelir yönetimi uygulamalarının işletmeye katkısını incelemek ve işletme yöneticilerinin gelir yönetimi konusundaki bilgi düzeylerini ölçmektir. Çalışmada Kuşadası'ndaki 4 ve 5 yıldızlı otellerin yöneticilerine bir anket uygulanmıştır. Ankette yöneticilerin sosyodemografik özellikleri, çalıştıkları işletmelerin özellikleri ve gelir yönetimine ilişkin görüşleri ile ilgili sorular yer almaktadır. İşletmenin hedefleri ile gelir yönetimi uygulamaları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırmada 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin 4 yıldızlı konaklama işletmelerine göre gelir yönetimi uygulamalarından daha fazla yararlandığı sonucuna ulaşılmıştır. İşletmelerde kullanılan gelir yönetimi uygulamaları işletmenin müşteri kitlesini artırmakta, hizmet verimliliğini yükseltmekte, işletmenin rekabet gücünü artırmakta ve işletmenin müşteriler nezdindeki imajını olumlu yönde etkilemektedir.
Companies, which later started to be applied in many sectors. Businesses with limited capacity and non-stockable products and services, for example, Many sectors, such as food and beverage businesses, car rental companies, and the health sector, benefit from revenue management applications. Today, the sector that implements revenue management practices the most after airlines is the tourism sector. Every room that cannot be sold in accommodation businesses, which is one of the most important structures of tourism, causes the loss of the business. With the right revenue management practices, it is possible to prevent this loss and provide profitability for the business. Businesses that implement revenue management increase their short-term revenues and their long-term profitability. The main purpose of this study is to examine the contribution of revenue management practices aimed at maximizing profitability in accommodation businesses and to measure the knowledge level of business managers about revenue management. In the study, a questionnaire was applied to the managers of 4- and 5-star hotels in Kuşadası. In the questionnaire, there are questions about the sociodemographic characteristics of the managers, the characteristics of the companies they work for, and their opinions about income management. A significant difference was found between the goals of the business and the revenue management practices. It has been concluded that 5-star lodging businesses benefit more from revenue management applications than 4-star lodging enterprises. Revenue management practices used in businesses increase the customer base of the business, increase service efficiency, increase the competitiveness of the business, and positively affect the image of the business among customers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yönetim Muhasebesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 16 |