Mizah, hikaye, roman, nükte, fıkra, hiciv anekdot ve taşlama gibi edebi alanların yanı sıra, güzel sanatlar ve görsel iletişimde, yaratıcı zekanın inceliğini göstermek ve iletişimin etkisini arttırmak için kullanılır. Bu araştırmanın konusu, görsel iletişim aracı olan afiş tasarımında grafik mizahın kullanış biçimleri ve yön-temleri olarak belirlenmiştir. Grafik mizah, iletinin özellikle çizgi, form, tipografi, şekil, illüstrasyon ve foto montaj gibi unsurlarla esprili bir dille görselleştirilmiş hâlidir.
Bu araştırma kapsamında; bazı afiş tasarımcılarının çalışmalarında iletiyi/ mesajı hedef kitleye etkili bir biçimde yansıtmak için grafik mizahı kullandığı tespit edilmiştir. Ayrıca bu tasarımcıların bir veya birden fazla görselin belli bir plan ve amaç doğrultusunda bir araya getirilmesiyle grafik mizahı oluşturdukları anlaşılmıştır. Araştırmada kullanılan afiş örneklerinde grafik mizahın durumu, yapısı ve afiş içindeki kavramsal kullanımı, üzerine analizler yapılmıştır. Bu araştırmanın mizah ve afiş tasarımı alanında araştırma yapan akademisyen, tasarımcı, öğrenci ve okuyucular için yararlı olacağı düşünülmektedir.
Humor is used in story, novel, joke, satire, anecdotes and literary fields, as well as, in visual communication and fine arts for showing creative intelli-gence and increasing the effectiveness of communication. The subject of this rese-arch is to investigate the forms and methods of graphic humor in poster design whi-ch is a visual communication tool. Graphic humor is a visualized form of wit thro-ugh drawing, line, typography, shape, illustration, and photomontage.
In this research, it has been found that, some poster designers used graphic humor in their works, in order to communicate effective way with their audience. In addition, these designers assembled one or more elements with certain plan and aim to create graphic humor in their works. In the example of posters that were used in this research, were analyzed through the structure, status and the usage of con-cept. This research is considered to be useful for academicians, designers, students, and readers who research regarding the graphic humor.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |