Bu çalışmada, Ömer Seyfettin hikayelerinin hikaye haritası yöntemine, metin elementlerine ve çocuk edebiyatına göre incelemesi yapılmıştır. Çalışma, tarama yöntemlerinden betimsel model ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada örneklem olarak Ömer Seyfettin’in Akçağ yayınlarında yayımlanan “And” hikâyesinden 4, “Ferman” hikâyesinden 4 ve Timaş yayınlarında yayımlanan “İlk Namaz” hikâyesinden de 2 hikâye olmak üzere toplam 10 hikâye kullanılmıştır. Hikâyelerin hikâye haritası tablolar şeklinde, metin elementleri ise grafikler şeklinde gösterilmiştir. Çalışmada Ömer Seyfettin hikâyelerinin hikâye haritası ve metin elementleri göz önüne alınarak içerik analizi ile konu, tema, dil ve anlatıma değinilmiş; hikâyelerin çocuklar için uygun olup olmadığı bu açıdan açıklanmaya çalışılmıştır.
In this study, the analysis of Omer Seyfettin’s stories were carried out according to the method of story maps, text elements and children's literature. The study was made through descriptive model of screening methods and content analysis. As a sample in the study, totally 10 of Omer Seyfettin’s stories were used, 4 of the stories from And published by Akçağ publication, 4 of the stories from Fer-man published by Akçağ publication and 2 of them from İlk Namaz published by Timaş publication. The story maps of the stories were shown as tables, text elements were shown in the graphs. In the study, considering the story map and text elements of Omer Seyfettin’s stories, it was mentioned about the subject, theme, language and expression with content analysis; and it was attempted to explain the stories whet-her they are appropriate for children or not in this regard.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |