Dil eğitimi ve öğretimindeki kalite, uzun zamanlara
yayılan süreçlerin sonundaki hedeftir. Bu hedefe ulaşmada ciddi etütler,
araştırmalar yapmak, ortaya sağlam metotlar koymak gerekir. Ülkemizde TÖMER
birimleri aracılığıyla uzun bir süreden beri yabancı öğrencilere yabancı dil
olarak Türkçe öğretimi yapılmaktadır. Yılların birikimi ile bir takım eğitim-öğretim
problemlerinin düzeltildiği, verimli ve sonuç alıcı çalışmaların yapıldığı
bilinmektedir; ancak bütün bunlara rağmen bazı eksikliklerin ve yanlışlıkların
olduğu da bir gerçektir. Bu bağlamda, yapılan çalışmada Gazi Üniversitesi TÖMER
biriminin, Türkçesi orta seviyede olan yabancı öğrenciler için hazırladığı 2014
yılı baskılı B1 seviyesi kitap incelenmiştir. Çalışma sonucunda, kitap
içerisinde özellikle Türk kültürüne ait unsurların yeterince kullanılmadığı
gözlemlenmiştir.
The quality in language education and teaching is the goal at the end of processes that spread over a long period. In reaching this goal, it is necessary to carry out serious studies, making investigations, and sound methods. Turkish as a foreign language has been taught to foreign students by T…MER (Turkish and Foreign Language Application and Research Center) units in our country since a long time. It is known that a number of educational and training problems have been rectified with years of experience, and productive and conclusive work has been done; but it is also true that there are some shortcomings and mistakes in spite of all these. In this context, to be investigated 2014-year edition B1 level book, which was prepared by Gazi University T…MER unit, is for foreign students who have the middle level Turkish. As a result of the study, it is observed that especially the elements belonging to Turkish culture are not used enough in the book.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 13 |