Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NINE MONTHS IN KATUNA (A Study on Educational Elements in Terms of Turkish Education History)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 16, 201 - 232, 11.09.2018
https://doi.org/10.31126/akrajournal.430990

Öz

In the novel of Nine Months in
Katuna, its explaines that the educational activities and negativities  faced by five girls' teachers who were
assigned to Katuna Village of Mardin in August 1966.

Teachers
are desperate for the negativity  which
they have faced by and think about resigning. However when Selma's teacher says"
No, we will not resign!" This will be effective and the teachers will
start to work to solve the problems of the villages.

Teachers
work very well in the construction of a toilet in every house in the village,
bathing place for women, treatment of scabies, sewing course, helping lovers
and celebrating the April 23rd National Sovereignty and Children's Day. The
villagers immortalize these works by making them a monument (monument of  the Five Brothers) to teachers.







The
main message to be given in the novel it is necessary that teachers should be
trained according to the schools they will be working for and how effective is
the educational studies.

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, Cavit. (1988). Eğitime Giriş. Ankara.
  • Büyükkaragöz, S. Savaş. (1977). Program Geliştirmede Kaynak Metinler. Konya.
  • Celep, Cevat. (1995). Halk Eğitimi. Ankara.
  • Çilenti, Kamran. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara.
  • Erden, Münire. (1988). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul.
  • Erden, Münire. (2014). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara.
  • Fidan, Nurettin ve Münire Erden. (1988). Eğitime Giriş. İstanbul.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1948). İlkokul Programı. İstanbul.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı. (1987) Milli Eğitim Temel Kanunu ile İlköğretim ve Eğitim Kanunu. Ankara.
  • Serkan Parlak. (www.kitapeki.com/katunada-dokuz-ay/. Erişim Tarihi: 29.5.2018. Erişim saati: 16:50).
  • Sönmez, Veysel. (2000). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara.
  • Şahin, Osman. (2017). Katuna’da Dokuz Ay. İstanbul.
  • Tekışık, Hüseyin Hüsnü. (1969). Yeni İlkokul Programı Uygulama Rehberi. Ankara.
  • Tekin, Halil. (2004). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara.
  • Tezcan, Mahmut. (2015). Eğitim Sosyolojisi. Ankara.
  • Topses, Mehmet Devrim. (2018). Eğitim Sosyolojisi. Ankara.
  • Varış, Fatma. (1978). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara.

KATUNA'DA DOKUZ AY (Türk Eğitim Tarihi Açısından, Eğitimin Öğeleri Üzerine Bir İnceleme)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 16, 201 - 232, 11.09.2018
https://doi.org/10.31126/akrajournal.430990

Öz

Katuna’da
Dokuz Ay romanında, 1966 yılı Ağustos ayında Mardin’in Katuna Köyüne atanan beş
kız öğretmenin köyde karşılaştığı olumsuzluklar ve yaptıkları eğitim
çalışmaları anlatılır.

Öğretmenler,
karşılaştıkları olumsuzluklar karşısında ümitsizliğe kapılır ve istifa edip
gitmeyi düşünürler. Fakat Selma Öğretmenin yaptığı “Hayır, istifa etmeyeceğiz!”
çıkışı etkili olur ve öğretmenler köyün sorunlarını çözmek için çalışmalara
başlarlar.   

Öğretmenler,
köyde her eve bir hela yapımı, kadınların yıkanma yeri, uyuz hastalığının
sağaltımı, biçki dikiş kursu, âşıklara yardım ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve
Çocuk Bayramının kutlanması konularında çok başarılı çalışmalar yapar. Köylüler
de kendileri için yapılan bu çalışmalara karşılık, öğretmenlerin anıtını (Beş
Kardeşler Anıtı) yaparak, onları ölümsüzleştirir.







Romanda
verilmek istenen temel mesaj, öğretmenlerin görev yapacakları okullara göre
yetiştirilmeleri gerektiği ve eğitim çalışmalarının ne kadar etkili
olduğu/olacağıdır.

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, Cavit. (1988). Eğitime Giriş. Ankara.
  • Büyükkaragöz, S. Savaş. (1977). Program Geliştirmede Kaynak Metinler. Konya.
  • Celep, Cevat. (1995). Halk Eğitimi. Ankara.
  • Çilenti, Kamran. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara.
  • Erden, Münire. (1988). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul.
  • Erden, Münire. (2014). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara.
  • Fidan, Nurettin ve Münire Erden. (1988). Eğitime Giriş. İstanbul.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1948). İlkokul Programı. İstanbul.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı. (1987) Milli Eğitim Temel Kanunu ile İlköğretim ve Eğitim Kanunu. Ankara.
  • Serkan Parlak. (www.kitapeki.com/katunada-dokuz-ay/. Erişim Tarihi: 29.5.2018. Erişim saati: 16:50).
  • Sönmez, Veysel. (2000). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara.
  • Şahin, Osman. (2017). Katuna’da Dokuz Ay. İstanbul.
  • Tekışık, Hüseyin Hüsnü. (1969). Yeni İlkokul Programı Uygulama Rehberi. Ankara.
  • Tekin, Halil. (2004). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara.
  • Tezcan, Mahmut. (2015). Eğitim Sosyolojisi. Ankara.
  • Topses, Mehmet Devrim. (2018). Eğitim Sosyolojisi. Ankara.
  • Varış, Fatma. (1978). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şemseddin Koçak 0000-0002-4091-8073

Rıdvan Demir 0000-0002-6141-6638

Yayımlanma Tarihi 11 Eylül 2018
Kabul Tarihi 10 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Koçak, Ş., & Demir, R. (2018). KATUNA’DA DOKUZ AY (Türk Eğitim Tarihi Açısından, Eğitimin Öğeleri Üzerine Bir İnceleme). AKRA Kültür Sanat Ve Edebiyat Dergisi, 6(16), 201-232. https://doi.org/10.31126/akrajournal.430990

Evliya Çelebi Mahallesi Hatboyu Caddesi, No: 2/2 TUZLA / İSTANBUL Tel: +90 532 732 00 21 (Türkçe İletişim) Tel: +90 533 578 27 54 (For English)  Tel: +90 545 933 24 14 (Pour le Français), akrajournal@gmail.com 18436 18471

14035    14036    14037     14038  16497  16571

16772      download  18435 19333