Gelişen teknoloji ve yeniden şekillenen bilgi çağıyla birlikte toplumsal
yapı içerisinde bilim ve fen’ in değeri gün geçtikçe artmaktadır. Toplumların
sosyal ve ekonomik kalkınmasında bilim önemli bir etken olarak yer almaktadır.
Bundan dolayı gelişmiş toplumlar her geçen gün bilim eğitimine daha fazla önem
vermektedirler. Bilim eğitiminin daha etkili olabilmesi için yaşamın temeli
olan erken çocukluk yıllarında daha verimli hale getirilmesi gerekir. Erken
çocukluk yıllarında bilimle tanışan çocuk ileriki yaşamında bilime karşı olumlu
bir tutum kazanacak ve bilimsel süreç becerileri gelişecektir. Dolayısıyla erken
çocuklukta verilen bilim eğitiminin daha etkili olması için bilim öğrenme merkezlerinin
oluşturulması ve bilim merkezlerine gereken önemin verilmesi gerekmektedir. Bu
araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formları
aracılığıyla okul öncesi eğitim sınıflarındaki bilim öğrenme merkezlerinin
niteliği ve öğretmenlerinin bilim öğrenme merkezleriyle ilgili görüşleri
incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 27 okul öncesi eğitim öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenleri bilim
merkezini yaparak yaşayarak öğrenme ve yaşamsal olayların somutlaştırıldığı
ortam olarak tanımlamışlardır. Bilim eğitiminde öğretmenlerin en fazla deney
etkinlikleri ve gözleme dayalı etkinlikler yaptığı analoji ve kavram haritaları
gibi öğretimsel metotlardan yararlanmadığı sonucu çıkmıştır. Bilim
merkezlerinde yer alan malzemelerin ise yeterli olmadığı, ulaşılabilir basit
malzemelerin bilim merkezlerinde olduğu, bilim merkezlerinin laboratuvar
malzemeleri ve teknolojik malzemelerle desteklenmesi gerektiği araştırmanın bir
diğer sonucu olmuştur.
With developing technology and reshaped the
information age, the value of science in social structure increases day by day.
Science ranks as an important factor in social and economic development of
communities. Due to the effect of science in development advanced societies,
more importance gives to science and science education with each passing day.
In addition to this, science and science education is still not at the desired
level to be effective. Science training should be made more efficient in the early
childhood years to be more effective. Children who meet with science in early
childhood years gain a positive attitude towards science and develop scientific
and academic skills later in their life. Therefore, we should develop science
centers and give more importance to science centers to give more effective
science education in the early years. Through this research, interview form was
developed by researchers for examined opinions of the teachers about science
centers and the quality of science centers in pre-school education classes. The
sample of the study was consisted of 27 pre-school teachers. As a result of
research pre-school teachers identified science center as a place of concrete
life events and learning by doing and experiencing. The other result is that
teachers activities, done by them mostly, include test activities and events
based on his or her observation, but teachers don’t use instructional methods,
concept maps and analogies in science education. The materials in the science
center are not enough and science centers include accessible simple materials.
In conclusion science centers should be supported by laboratory materials and
technological equipments.
Early Childhood Education Science Education Science Education Center
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)