Bu
çalışmanın amacı, öğretmen liderliği eğitim programının kurumsal gelişmeye olan
etkileri ve katkıları hakkında kadrolu öğretmen ve usta öğreticilerin görüşlerinin
ortaya konulmasıdır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya
amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile
belirlenen 6 kadrolu öğretmen ve 6 usta öğretici katılmıştır. Araştırma nitel
araştırma desenlerinden olgu bilim desenindedir. Bu nedenle araştırmada da veri
toplamak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak görüşme
tekniği kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir.
Araştırmada elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun
olarak çeşitli boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar saptanmış, temalara
ilişkin yüzde ve frekanslar hesaplanmıştır. Araştırma öğretmen liderliği eğitim
programının kurumsal gelişmeye olan etkileri ve katkıları hakkında kadrolu
öğretmen ve usta öğreticilerin görüşlerine göre bu tür mesleki programların
kurumsal gelişim açısından pozitif yönde anlamlı katkı sağlaması
beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 5 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)