Ekonomik ve sosyal hayatın gelişmesi ile birlikte sosyal girişimcilik olgusu da giderek artan bir öneme ve genişleyen bir uygulama alanına sahip olmaya başlamıştır. Bu çalışmada sosyal girişimcilik kavramının önemi güncel örneklerle birlikte ortaya konmuş, ardından birer sosyal girişimci adayı olarak varsayılan lisans öğrencilerinin sosyal girişimcilik eğilimlerine; özyeterlik algıları ve başarma güdüleri ile demografik özelliklerinin etkileri incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; sosyal vizyon boyutu açısından, kadınların sosyal girişimci eğilimlerinin erkeklerden, sosyal bilimler öğrencilerinin sosyal girişimci eğilimlerinin ise fen bilimleri öğrencilerinden daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Finansal getiri boyutu açısından, erkeklerin sosyal girişimci eğilimlerinin kadınlardan, girişimci ebeveyne sahip olanların sosyal girişimci eğilimlerinin, olmayanlardan daha yüksek olduğu görülmüştür. Girişimci akrabaya sahip olma, sivil toplum örgütü tecrübesine sahip olma veya sivil toplum örgütü tecrübe süresinin, sosyal girişimci eğilimler üzerinde bir etkisi tespit edilememiştir. Bireylerin özyeterlik algıları, sosyal girişimcilik eğilimlerinin yalnızca finansal getiri boyutunu etkilerken; başarma güdülerinin, sürdürülebilirlik, inovasyon ve sosyal vizyon boyutlarını etkilediği ortaya çıkmıştır.
Sosyal Girişimcilik Özyeterlik Algısı Başarma Güdüsü Üniversite Öğrencileri
With the development of economic and social life, the concept of social entrepreneurship become more important and has an expanding application field. In this study, the importance of social entrepreneurship has been put forth with current examples. Then, as they are presumed as social entrepreneur candidates, the effects of self-efficacy perceptions, achievement motivations and demographic features of undergraduate students on their social entrepreneur tendencies have been examined. According to the findings, in terms of social vision dimension, women and social science students have greater social entrepreneurship tendencies than men and natural science students respectively. In terms of financial returns dimension, men and those who have entrepreneurship parent have greater social entrepreneurship tendencies than women and those who haven’t respectively. There are not any effects of having entrepreneur relative or parent, having civil association experience and time of civil association experience on social entrepreneurship tendencies. While the self-efficacy perception of individuals affects only the financial returns dimension of social entrepreneurship tendencies, it has been came out that, achievement motivation dimension affects on sustainability, innovativeness and social vision dimensions of social entrepreneurship tendencies.
Social Entrepreneurship Self-Efficacy Perception Achievement Motivation Undergraduate Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2016 |
Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2 |