BibTex RIS Kaynak Göster

Direct Debiting System in Turkey as an Outsourcing Tool

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 21 - 32, 01.06.2017

Öz















Nowadays more and more
organizations lean to outsourcing by transferring their non-core business
activities to specialized ones. Thereby, outsourcing takes place in plenty of
activities, including the payment collection operations. In this study; Direct Debiting
System (DDS), a kind of payment collection method, is analyzed from an
outsourcing perspective. The purpose of this study is to explain DDS and to
underline the advantages and risks of the system in Turkey. Accordingly, a
literature review is made, web-sites of banks that provide DDS are examined and
personal interviewing technique was employed with three bank employees. As a
result, it is stated that DDS can be considered as an outsourcing tool.
Additionally, expectations and suggestions about DDS are presented.
    

Kaynakça

  • Aydınlı, F. 2007. Bankacılık Sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Dış Kaynaklardan Yararlanma Uygulamalarındaki Değişime Yönelik Boylamsal Bir Araştırma, ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(27), 193-200.
  • Aytar, O., Erdemir, N. K., Yeğen, İ. 2011. E–Finans ve Bankacılık Uygulamalarının Avantajları ve Türkiye Uygulamaları, Uluslararası 9. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, Saraybosna, 1-12.
  • Aytar, O., Yeğen, İ., Erdemir, N. K. 2012. Elektronik Şube ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri, Uşak Üniversitesi Akademik Bilişim Konferansı, Uşak, 1-3.
  • Bailey, W., Masson, R., Raeside, R. 2002. Outsourcing in Edinburgh and the Lothians, European Journal of Purchasing & Supply Management, 8(2), 83-95.
  • Banerjee, S., Golhar, D. Y. 2011. The Effect of Demand Uncertainty on Postponement Strategy In a Third Party Managed Supply Chain, Proceedings of the International Conference on Advance in Supply Chain and Manufacturing Management, IIT Kharagpur, India.
  • Başar, H. 1998. The Terminology of Labour Economics, Finance and Human Resource Management, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Bhatnagar, R., Sohal, A., Millen, R. 1999. Third Party Logistics Services: A Singapore Perspective, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 29(9), 569–587.
  • BIS. 1999. Retail Payments in Selected Countries: A Comparative Study. Bank for International Settlements Press & Library Services, Switzerland.
  • Bilgen, S. 1999. Kamu Kesiminde Bilişim Hizmetlerinde Dış Kaynak Kullanımı”, TBD BİLİŞİM’99, http://www.eee.metu.edu.tr/~bilgen/Diskayn.htm.
  • Claver, E., Gonzalez, R., Gasco, J., Llopis, J. 2002. Information Systems Outsourcing: Reasons, Reservations and Success Factors, Logistics Information Management, 15(4), 294-308.
  • Coase, R.H. 1937. The Nature of the Firm, Economica, 4(16), 386–405.
  • Cozzarın, B.P. 2016. Advanced Technology, Innovation, Wages and Productivity in the Canadian Manufacturing Sector, Applied Economics Letters, 23(4), 243-249.
  • Dalay, İ. 2001. Yönetim ve Organizasyon, İlkeler, Teoriler ve Stratejiler. Sakarya Üniversitesi Yayınları, Yayın No:43, Sakarya.
  • Dalay, İ., Coşkun, R., Altunışık, R. 2002. Modern Yönetim Yaklaşımları. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Denton, L., Chan, A. K. 1991. Bank Selection Criteria of Multiple Bank Users in Hong Kong. International Journal of Bank Marketing, 9(5), 23-34.
  • Dinç, E., Gerekan, B. 2008. İç Denetim Hizmetlerinin Dışarıdan Satın Alınması Kararını Etkileyen Faktörler ve Bazı Nitelikler Açısından Farklılıkların Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 67-88.
  • Doıg, S., Rıtter, R. Speckhals, K., Woolson, D. 2001. Has Outsourcing Gone Too Far?, The McKinsey Quarterly Autumn, (4), 24-37.
  • Duening, T., Clıck, R. 2005. Essentials of Business Process Outsourcing. John Wiley & Sons, England.
  • Duganier, B. 2005. Finance and Accounting Outsourcing Can Improve Control: What Best Practices of Outsourcing Can Protect Control and Compliance?, Bank Accounting & Finance, 18(4), 39-43.
  • Duramaz, S., Dündar, S. 2014. Elektronik Ödeme Sistemlerinin Karşılaştırılması: Türkiye ve İtalya Örneği, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 24-37.
  • ECB. 2010. The Payment System: Payments, Securities and Derivatives, and the Role of The Eurosystem. European Central Bank, Germany.
  • Ecerkale, K., Kovancı, A. 2005. İnsan Kaynaklarında Dış Kaynak Kullanımı, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 2(2), 69-75.
  • Espino-Rodriguez, T., Padron-Robaına, V. 2004. Outsourcing and Its Impact on Operational Objectives and Performance: A Study of Hotels in the Canary Islands, International Journal of Hospitality Management, 23(3), 287-306.
  • Fill, C., Visser, E. 2000. The Outsourcing Dilemma: A Composite Approach to the Make or Buy Decision, Management Decision, 38(1), 43-50.
  • Fırat, A. 2004. Rekabet Sürecinde Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing) Yoluyla Dağıtım Kanalı Etkinliğinin Arttırılması ve Türkiye’deki Otomotiv Sanayicilerine Yönelik Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gerekan, B. 2010. İç Denetimde Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing): İMKB - 100 Endeksinde İşlem Gören Şirketler Üzerinde Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Gupta, S., Woodside, A., Dubelaar, C., Bradmore, D. 2009. Diffusing Knowledge-Based Core Competencies for Leveraging Innovation Strategies: Modeling Outsourcing to Knowledge Process Organizations (KPOs) in Pharmaceutical Networks, Industrial Marketing Management, 38(2), 219-227.
  • Güzel, P.A. 2004. Ödeme Sistemlerinde Risk Yönetimi ve Gözetim: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Tarafından İşletilen Elektronik Fon Transfer Sisteminin Analizi, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Ankara.
  • Hall, R. 1999. Organizations: Structures, Processes, and Outcomes. Prentice Hall, USA
  • Harrison, S. 1996. Outsourcing And The New Human Resource Management, IRC Press Current Issues Series, Industrial Relations Center, Queen’s University, Canada.
  • http://leeca.ca/accounting, (04.01.2016).
  • https://www.burgan.com.tr/tr/Pages/sirketim-icin/nakit-yonetimi/tahsilat-cozumleriyontemleri.aspx, (07.01.2016).
  • https://www.halkbank.com.tr/channels/1.asp?id=591, (07.01.2016).
  • https://www.hsbc.com.tr/tr/kurumsal_isletme/nakit_yonetimi/tahsilat_yonetimi/dogrudan_borclanma.asp, (04.01.2016).
  • http://www.kuveytturk.com.tr/dts_dbs_nakityonetim.aspx, (28.01.2016).
  • http://www.sekerbank.com.tr/nakityonetimi/tahsilatlar/ticaridogrudanborclandirmasistemi, (04.01.2016).
  • http://www.tbb.org.tr/dosyalar/konferans_sunumlari/eft_emkt.pdf, (27.11.2015).
  • https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka-ve-sektor-bilgileri/istatistiki-raporlar/59, (04.01.2016)
  • https://www.tbb.org.tr/Content/Upload/Dokuman/678/Dogrudan_Borclandirma_Sistemi_T1.doc, (24.11, 2015).
  • http://www.yapikredi.com.tr/kobi/nakit-yonetimi-ve-dis ticaretinfinansmani/tahsilatsistemleri.aspx, (05.01.2016).
  • Humphrey, D. 2004. “Replacement of Cash by Cards in U.S. Consumer Payments”, Journal of Economics and Business, 56(3), 211–225.
  • Jiang, B., Frazier, G., Prater, E. 2006. Outsourcing Effects on Firms' Operational Performance: An Empirical Study, International Journal of Operations & Production Management, 26(12), 1280-1300.
  • Karahan, A. 2009. Dış Kaynak Kullanımının Verimlilik Üzerine Etkisi: Hastane Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 185-199.
  • Kemikkıran, N. 2016. Yönetişim Mekanizması Seçimi: “Yap Veya Satın Al” Kararı. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 15-35.
  • Koçel, T. 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 13. Baskı, İstanbul.
  • Miles, R., Snow, C. 1986. Organizations, New Concepts and New Forms, California Management Review, 28(3), 62-73.
  • Nişancı, Z. N. 2015. Geçmişten Günümüze Yönetim Düşüncesi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(25), 257- 294.
  • Ofluoğlu, G., Doğan, Ş. 2009. İşletmelerde Dış Kaynaklardan Yararlanma Yönteminin Organizasyon Yapısı İle Çalışma İlişkilerine Etkileri, Kamu-İş, 11(1), 139-165.
  • Prahalad, C. K., Hamel, G. 1990. The Core Competence of the Corporation, Harvard Business Review, May-June, 79-90.
  • Quinn, J.B., Hilmer, F. 1994. Strategic Outsourcing, Sloan Management Review, 35, 43-55.
  • Ramachandran, K., Sudhir, V. 2004. Business Process Outsourcing (BPO) Emerging Scenario and Strategic Options for IT-enabled Services, Vikalpa: The Journal for Decision Makers, 29(1), 49-62.
  • Raynor, M. 1992. The Outsourcing Solution, Canadian Business Review, 19, 42-60.
  • Rumelt, R. 1974. Strategy, Structure, and Economic Performance, Harvard University Press, Cambridge.
  • Schmiedel, H., Kostova, G. L., Ruttenberg, W. 2013. The Social and Private Costs of Retail Payment Instruments: A European Perspective, ECB Occasional Paper, No. 137.
  • Sen, F., Shiel, M. 2006. From Business Process Outsourcing (BPO) to Knowledge Process Outsourcing (KPO): Some Issues, Human Systems Management, 25(2), 145-155.
  • Şahin, A.G. 2010. Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı: Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Üzerine Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tanyeri, M., Fırat, A. 2005. Rekabet Değişkeni Olarak Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 268-279.
  • TBB Bilgi İşlem İstatistik ve Teknoloji Grubu 2004. Bankalar Arası Tahsilat Sistemi, Bankacılar Dergisi, (50), 15-18.
  • Turan, A. 2014. Temel Yetenek ve Dış Kaynaklardan Yararlanma Tekniklerine Felsefik Bir Bakış: Dinamik Beceriler ve İş Modeli Yaklaşımlarıyla İlişkilendirme, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(7), 147-170.
  • Tutar, A. E., İnaç, H., Güner, Ü. 2006. Dış Kaynak Kullanımının (Outsourcing) Makroekonomik Etkileri, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(2), 279-296.
  • Velma, R. 2001. Managing Strategic Outsourcing in the Healthcare Industry, Journal of Healthcare Management, 46(4), 239-249.
  • Yang, D. H., Kim, S., Nam, C., Min, J. W. 2007. Developing a Decision Model for Business Process Outsourcing, Computers & Operations Research, 34(12), 3769-3778.

Bir Dış Kaynak Kullanım Aracı Olarak Türkiye’de Doğrudan Borçlandırma Sistemi

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 1, 21 - 32, 01.06.2017

Öz

Günümüzde giderek daha çok sayıda örgüt; ana faaliyet konuları dışındaki aktiviteleri, bu faaliyetlerde uzman olan örgütlere devrederek dış kaynak kullanımı (DKK) yoluna gitmektedir. Tahsilat süreçleri de DKK’ya uygun alanlar arasındadır. Bu çalışmada, tahsilat yöntemleri içerisinde yer alan Doğrudan Borçlandırma Sistemi (DBS), DKK perspektifiyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı; bir DKK aracı olarak DBS’nin tanıtılması ve işletmelere sağlayacağı avantajlar ile içerdiği risklerin ortaya konulmasıdır. Çalışma çerçevesinde yazın taraması yapılmış, DBS hizmeti veren bankaların internet siteleri incelenmiş ve üç banka çalışanı ile kişisel görüşme yapılmıştır. Sonuç olarak, DBS’nin bir DKK aracı olarak ele alınabileceği ortaya konulmuştur. Çalışmada ayrıca sistemin kullanımına yönelik olumlu beklentiler ile birlikte önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aydınlı, F. 2007. Bankacılık Sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Dış Kaynaklardan Yararlanma Uygulamalarındaki Değişime Yönelik Boylamsal Bir Araştırma, ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(27), 193-200.
  • Aytar, O., Erdemir, N. K., Yeğen, İ. 2011. E–Finans ve Bankacılık Uygulamalarının Avantajları ve Türkiye Uygulamaları, Uluslararası 9. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, Saraybosna, 1-12.
  • Aytar, O., Yeğen, İ., Erdemir, N. K. 2012. Elektronik Şube ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri, Uşak Üniversitesi Akademik Bilişim Konferansı, Uşak, 1-3.
  • Bailey, W., Masson, R., Raeside, R. 2002. Outsourcing in Edinburgh and the Lothians, European Journal of Purchasing & Supply Management, 8(2), 83-95.
  • Banerjee, S., Golhar, D. Y. 2011. The Effect of Demand Uncertainty on Postponement Strategy In a Third Party Managed Supply Chain, Proceedings of the International Conference on Advance in Supply Chain and Manufacturing Management, IIT Kharagpur, India.
  • Başar, H. 1998. The Terminology of Labour Economics, Finance and Human Resource Management, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Bhatnagar, R., Sohal, A., Millen, R. 1999. Third Party Logistics Services: A Singapore Perspective, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 29(9), 569–587.
  • BIS. 1999. Retail Payments in Selected Countries: A Comparative Study. Bank for International Settlements Press & Library Services, Switzerland.
  • Bilgen, S. 1999. Kamu Kesiminde Bilişim Hizmetlerinde Dış Kaynak Kullanımı”, TBD BİLİŞİM’99, http://www.eee.metu.edu.tr/~bilgen/Diskayn.htm.
  • Claver, E., Gonzalez, R., Gasco, J., Llopis, J. 2002. Information Systems Outsourcing: Reasons, Reservations and Success Factors, Logistics Information Management, 15(4), 294-308.
  • Coase, R.H. 1937. The Nature of the Firm, Economica, 4(16), 386–405.
  • Cozzarın, B.P. 2016. Advanced Technology, Innovation, Wages and Productivity in the Canadian Manufacturing Sector, Applied Economics Letters, 23(4), 243-249.
  • Dalay, İ. 2001. Yönetim ve Organizasyon, İlkeler, Teoriler ve Stratejiler. Sakarya Üniversitesi Yayınları, Yayın No:43, Sakarya.
  • Dalay, İ., Coşkun, R., Altunışık, R. 2002. Modern Yönetim Yaklaşımları. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Denton, L., Chan, A. K. 1991. Bank Selection Criteria of Multiple Bank Users in Hong Kong. International Journal of Bank Marketing, 9(5), 23-34.
  • Dinç, E., Gerekan, B. 2008. İç Denetim Hizmetlerinin Dışarıdan Satın Alınması Kararını Etkileyen Faktörler ve Bazı Nitelikler Açısından Farklılıkların Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 67-88.
  • Doıg, S., Rıtter, R. Speckhals, K., Woolson, D. 2001. Has Outsourcing Gone Too Far?, The McKinsey Quarterly Autumn, (4), 24-37.
  • Duening, T., Clıck, R. 2005. Essentials of Business Process Outsourcing. John Wiley & Sons, England.
  • Duganier, B. 2005. Finance and Accounting Outsourcing Can Improve Control: What Best Practices of Outsourcing Can Protect Control and Compliance?, Bank Accounting & Finance, 18(4), 39-43.
  • Duramaz, S., Dündar, S. 2014. Elektronik Ödeme Sistemlerinin Karşılaştırılması: Türkiye ve İtalya Örneği, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 24-37.
  • ECB. 2010. The Payment System: Payments, Securities and Derivatives, and the Role of The Eurosystem. European Central Bank, Germany.
  • Ecerkale, K., Kovancı, A. 2005. İnsan Kaynaklarında Dış Kaynak Kullanımı, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 2(2), 69-75.
  • Espino-Rodriguez, T., Padron-Robaına, V. 2004. Outsourcing and Its Impact on Operational Objectives and Performance: A Study of Hotels in the Canary Islands, International Journal of Hospitality Management, 23(3), 287-306.
  • Fill, C., Visser, E. 2000. The Outsourcing Dilemma: A Composite Approach to the Make or Buy Decision, Management Decision, 38(1), 43-50.
  • Fırat, A. 2004. Rekabet Sürecinde Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing) Yoluyla Dağıtım Kanalı Etkinliğinin Arttırılması ve Türkiye’deki Otomotiv Sanayicilerine Yönelik Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gerekan, B. 2010. İç Denetimde Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing): İMKB - 100 Endeksinde İşlem Gören Şirketler Üzerinde Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Gupta, S., Woodside, A., Dubelaar, C., Bradmore, D. 2009. Diffusing Knowledge-Based Core Competencies for Leveraging Innovation Strategies: Modeling Outsourcing to Knowledge Process Organizations (KPOs) in Pharmaceutical Networks, Industrial Marketing Management, 38(2), 219-227.
  • Güzel, P.A. 2004. Ödeme Sistemlerinde Risk Yönetimi ve Gözetim: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Tarafından İşletilen Elektronik Fon Transfer Sisteminin Analizi, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Ankara.
  • Hall, R. 1999. Organizations: Structures, Processes, and Outcomes. Prentice Hall, USA
  • Harrison, S. 1996. Outsourcing And The New Human Resource Management, IRC Press Current Issues Series, Industrial Relations Center, Queen’s University, Canada.
  • http://leeca.ca/accounting, (04.01.2016).
  • https://www.burgan.com.tr/tr/Pages/sirketim-icin/nakit-yonetimi/tahsilat-cozumleriyontemleri.aspx, (07.01.2016).
  • https://www.halkbank.com.tr/channels/1.asp?id=591, (07.01.2016).
  • https://www.hsbc.com.tr/tr/kurumsal_isletme/nakit_yonetimi/tahsilat_yonetimi/dogrudan_borclanma.asp, (04.01.2016).
  • http://www.kuveytturk.com.tr/dts_dbs_nakityonetim.aspx, (28.01.2016).
  • http://www.sekerbank.com.tr/nakityonetimi/tahsilatlar/ticaridogrudanborclandirmasistemi, (04.01.2016).
  • http://www.tbb.org.tr/dosyalar/konferans_sunumlari/eft_emkt.pdf, (27.11.2015).
  • https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka-ve-sektor-bilgileri/istatistiki-raporlar/59, (04.01.2016)
  • https://www.tbb.org.tr/Content/Upload/Dokuman/678/Dogrudan_Borclandirma_Sistemi_T1.doc, (24.11, 2015).
  • http://www.yapikredi.com.tr/kobi/nakit-yonetimi-ve-dis ticaretinfinansmani/tahsilatsistemleri.aspx, (05.01.2016).
  • Humphrey, D. 2004. “Replacement of Cash by Cards in U.S. Consumer Payments”, Journal of Economics and Business, 56(3), 211–225.
  • Jiang, B., Frazier, G., Prater, E. 2006. Outsourcing Effects on Firms' Operational Performance: An Empirical Study, International Journal of Operations & Production Management, 26(12), 1280-1300.
  • Karahan, A. 2009. Dış Kaynak Kullanımının Verimlilik Üzerine Etkisi: Hastane Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 185-199.
  • Kemikkıran, N. 2016. Yönetişim Mekanizması Seçimi: “Yap Veya Satın Al” Kararı. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 15-35.
  • Koçel, T. 2011. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 13. Baskı, İstanbul.
  • Miles, R., Snow, C. 1986. Organizations, New Concepts and New Forms, California Management Review, 28(3), 62-73.
  • Nişancı, Z. N. 2015. Geçmişten Günümüze Yönetim Düşüncesi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(25), 257- 294.
  • Ofluoğlu, G., Doğan, Ş. 2009. İşletmelerde Dış Kaynaklardan Yararlanma Yönteminin Organizasyon Yapısı İle Çalışma İlişkilerine Etkileri, Kamu-İş, 11(1), 139-165.
  • Prahalad, C. K., Hamel, G. 1990. The Core Competence of the Corporation, Harvard Business Review, May-June, 79-90.
  • Quinn, J.B., Hilmer, F. 1994. Strategic Outsourcing, Sloan Management Review, 35, 43-55.
  • Ramachandran, K., Sudhir, V. 2004. Business Process Outsourcing (BPO) Emerging Scenario and Strategic Options for IT-enabled Services, Vikalpa: The Journal for Decision Makers, 29(1), 49-62.
  • Raynor, M. 1992. The Outsourcing Solution, Canadian Business Review, 19, 42-60.
  • Rumelt, R. 1974. Strategy, Structure, and Economic Performance, Harvard University Press, Cambridge.
  • Schmiedel, H., Kostova, G. L., Ruttenberg, W. 2013. The Social and Private Costs of Retail Payment Instruments: A European Perspective, ECB Occasional Paper, No. 137.
  • Sen, F., Shiel, M. 2006. From Business Process Outsourcing (BPO) to Knowledge Process Outsourcing (KPO): Some Issues, Human Systems Management, 25(2), 145-155.
  • Şahin, A.G. 2010. Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı: Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Üzerine Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tanyeri, M., Fırat, A. 2005. Rekabet Değişkeni Olarak Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 268-279.
  • TBB Bilgi İşlem İstatistik ve Teknoloji Grubu 2004. Bankalar Arası Tahsilat Sistemi, Bankacılar Dergisi, (50), 15-18.
  • Turan, A. 2014. Temel Yetenek ve Dış Kaynaklardan Yararlanma Tekniklerine Felsefik Bir Bakış: Dinamik Beceriler ve İş Modeli Yaklaşımlarıyla İlişkilendirme, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(7), 147-170.
  • Tutar, A. E., İnaç, H., Güner, Ü. 2006. Dış Kaynak Kullanımının (Outsourcing) Makroekonomik Etkileri, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(2), 279-296.
  • Velma, R. 2001. Managing Strategic Outsourcing in the Healthcare Industry, Journal of Healthcare Management, 46(4), 239-249.
  • Yang, D. H., Kim, S., Nam, C., Min, J. W. 2007. Developing a Decision Model for Business Process Outsourcing, Computers & Operations Research, 34(12), 3769-3778.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Utku Güğerçin

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2016
Kabul Tarihi 18 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güğerçin, U. (2017). Bir Dış Kaynak Kullanım Aracı Olarak Türkiye’de Doğrudan Borçlandırma Sistemi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 21-32.

28220