Çalışmada KOBİ'lerin internet kullanım profili ortaya çıkarılmış ve KOBİ'lerin internet avantaj ve dezavantajlannı hem mevcut durumda algılama şekli ve hem de bu avantaj ve dezavantajlar hakkındaki gelecekteki beklentileri ortaya konmuştur. Toplam 237 üretim KOBİ'sinden elde edilen anket sonuçları, işletmelerin interneti en çok e-mail kullanmak, web sayfalarını araştırmak, ürün ve piyasa araştırması yapmak ve müşterilerle bilgi alış-verişi için kullandıklarını ortaya koymaktadır. İnternetin halihazırda en büyük avantajı piyasalara erişim sağlaması olup, internetin gelecekte daha çok avantaj sunması beklenmektedir. Gereksiz internet kullanımının verimi düşürmesi, interneti kullanan işletme sayısının az olması, tedarikçiler veya müşterilerin on-line olmaması ve internette yapılan iş anlaşmalarının kanuni bağlayıcılığının olmaması internet hakkında algılanan dezavantajlardır. İşletmeler, gelecekte dezavantajlann hafifleyeceği düşüncesindedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 3 Sayı: 2 |