The aim of this study is to determine the attitudes of prospective teachers toward gifted children's
education. 490 prospective teachers, who are studying at the Education Faculty of Afyon Kocatepe University,
participated in the research using correlational and comparative survey methods. 107 (21,8%) of the participants are
male, while 383 (78,2%) of them are female. In order to determine the attitudes, ''Giftedness and the Attitudes toward
Gifted Education Scale'' (Short-Revised form) was used. The final data were analyzed through ANOVA, Post Hoc, t
Test, frequencies and percentages As a result of the study, it was concluded that the attitudes of prospective teachers
toward gifted children's education are positive. A significant difference was found out in prospective teachers'
attitudes, which are related to ''Needs of the Gifted and Support, and Being Against the Special Services for the
Gifted,-one of the sub-dimensions of the scale- according to their departments. Another major difference -in favor of
the female teachers- was found after comparing gender-based attitudes of the teachers related to ''Being Against the
Special Services for the Gifted''. Besides, a significant difference was found in favor of the ones, who don't take
inclusive courses when compared to students who take inclusive courses, in terms of ''Creating Gifted Education
Classrooms'' (p < 0.05).
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının üstün yetenekli çocukların eğitimine yönelik tutumlarının
belirlenmektir. Araştırmanın modeli, ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014 – 2015 eğitim
öğretim yılı bahar döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, dördüncü sınıfa devam etmekte olan
490 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının 107’si erkek (%21.8), 383’ü kadın (%78.2)’dır.
Araştırmanın veri toplaması aşamasında öğretmen adaylarının tutumların belirlenmesi için “Üstün Yeteneklilik ve
Üstün Yetenekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği (Kısa – Revize Form)” kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler
ANOVA, Post Hoc, t testi, frekans ve yüzde dağılımıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen
adaylarının üstün yetenekli çocukların eğitimine yönelik tutumlarının olumlu düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmen
adaylarının bölümlerine göre ölçeğin alt boyutlarından Üstün Yeteneklilerin İhtiyaçları ve Destek ve Üstün
Yeteneklilere Özel Hizmetlere Karşı Olma boyutlarına ilişkin tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
Öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre Üstün Yeteneklilere Özel Hizmetlere Karşı Olma boyutuna ilişkin tutumları
arasında kadınların lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmen adaylarının “Özel Yetenek Sınıfları Oluşturma” alt
boyutuna ilişkin kaynaştırma dersi alan ve almayanlar arasında, ders almayan adaylarının lehine anlamlı farklılık
bulunmuştur (p < 0.05)
Diğer ID | JA46MM75YU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |