Bu
çalışmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma ile işle bütünleşme düzeyleri
arasındaki ilişinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu
çalışmada, çalışma grubunu çeşitli kamu okullarında görev yapmakta olan 220
öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Akın ve Yıldırım
(2015) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeyleri
Ölçeği” ile Schaufeli, Salanova, González-Romá ve Bakker (2002) tarafından
geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlama çalışmaları Atilla-Bal (2008) tarafından
yapılan “İşle Bütünleşme Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler 2015-2016 öğretim yılı
bahar döneminde toplanmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliği, doğrulayıcı faktör
analizi (DFA) ile sınanmış ve güvenirliği için ise Cronbach alfa katsayıları
hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t
testi, ANOVA, Pearson korelasyonu ve çoklu regresyon analizinden
yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin eğitime inanma ve işle
bütünleşme düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilirken, öğretmenlerin
eğitime inanma ve işle bütünleşme düzeyleri arasında düşük düzeyde, pozitif
yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.
Araştırmada ayrıca öğretmenlerin eğitime inanma düzeylerinin işle bütünleşme
düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
The purpose of the present study is to examine
the relationship between teachers’ levels of believe in education and work
engagement. The study, designed as a correlational research, has a total of 220
teachers working in various public schools.
The participants were surveyed by the “Teachers’ Levels of Believe in
Education Scale” developed by Akın and Yıldırım (2015) and “Work Engagement
Scale” developed by Schaufeli, Salanova, González-Romá and Bakker (2002)
originally and translated into Turkish by Atilla-Bal (2008). The data were
collected through spring semester of 2015-2016 academic years. The data were
analyzed by conducting t test, ANOVA, Pearson correlation, and multiple linear
regression. In the study it was observed that teachers’ levels of believe in
education were medium level and their work engagement perceptions were slightly
above the middle level. Furthermore it was concluded that there was a low,
positive and statistically significant relationship between teachers’ levels of
believe in education and work engagement. In addition, it was also founded that
teachers’ levels of believe in education was a significant predictor of work
engagement perceptions of teachers.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4 |