Bu
araştırma öğretmenlerin
örgütsel erdemlilik ile iş doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Trabzon il merkezinde ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan 298
öğretmenin katıldığı araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada verilerin
toplanması amacıyla kullanılan ölçek formu üç bölümden oluşmaktadır. Birinci
bölümde “Kişisel ve Mesleki Bilgi Formu”, ikinci bölümde “Örgütsel Erdemlilik
Ölçeği” üçüncü bölümde ise “İş doyumu Ölçeği” yer almaktadır. Verilerin
analizinde, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis H testi,
Man Whitney U Testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; örgütsel erdemlilik ile iş doyumu arasında pozitif
yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Araştırma bulguları
öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algılarının ve iş doyumlarının yüksek düzeyde
olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algıları ile okul türü
ve branş değişkenleri arasında ve öğretmenlerin iş doyumu algıları ile
cinsiyet, yaş, branş, hizmet yılı ve okul türü değişkenleri arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Öğretmenlerin
örgütsel erdemlilik algıları cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık
göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel erdemlilik algılarının dürüstlük
ve bağışlayıcılık boyutunda yaş, cinsiyet ve hizmet yılı değişkenlerine göre
anlamlı biçimde farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre örgütsel
erdemlilik iş doyumunun anlamlı bir yordayıcısıdır.
This research is done by aiming to determine the relationship between the levels of organizational virtues and job satisfaction of teachers. This research in which 298 teachers, who are working in primary and secondary schools of Trabzon province, participated is done by using relational scanning model. "Organizational Virtuousness Scale" and "Job Satisfaction Scale" scale were used to collect data in the study. The t-test, one-way ANOVA, correlation and multiple linear regression analysis were used in the analysis of the data obtained from the research. According to the results of the research, teachers' perception of organizational virtuousness and job satisfaction is high. While the perceptions of organizational virtuousness differed significantly according to gender variables; age, years of service and school level. However, the level of job satisfaction of teachers did not show any significant difference in terms of gender, age, service years and school level variables. There is a moderately significant positive relationship between teachers' organizational virtuousness perceptions and job satisfaction levels. Moreover, organizational virtuousness has been found to be a significant predictor of job satisfaction. Various suggestions were presented based on the results of the research.
teacher virtuousness organizational virtuousness job satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |