Bu araştırmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme
becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma
tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını Afyon
Kocatepe Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi,
Sakarya Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi,
Gazi Üniversitesi ve Karabük Üniversitesinde uzaktan eğitim ile öğrenim gören
toplam 151 öğrenci oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Aşkın (2015)
tarafından doktora tezi kapsamında geliştirilmiş olan “Öz-Yönetimli Öğrenme
Becerileri Ölçeği” ve katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla
“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; uzaktan
eğitim ile öğrenim gören öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme becerileri ve alt
faktörleri ölçek orta puanının üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet,
üniversite, lisansüstü çalışma yapma isteklerine göre güdüleme alt faktöründe
anlamlı farklılık, öğrenim düzeyi değişkenine göre ölçeğin tamamında ve tüm alt
faktörlerde anlamlı farklılık olmadığı, yaş değişkenine göre ölçeğin tamamında
ve özgüven alt faktörü haricinde tüm alt faktörlerde anlamlı farklılık olduğu,
genel not ortalaması değişkenine göre ölçeğin tamamında ve özgüven alt faktörü
haricinde tüm alt faktörlerde anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
In this research, it is aimed to examine the
self-directed learning skills of distance education students in terms of
different variables. Research is a descriptive study in the screening model.
The participants of the study Afyon Kocatepe University, Muğla Sıtkı Koçman
University, Anadolu University, Sakarya University, Istanbul University,
Süleyman Demirel University, Gazi University and Karabük University a total of
151 students are studying with distance education. As a data collection tool,
Aşkın (2015) within the scope of doctoral dissertation developed
"Self-directed Learning Skills Scale" and to determine the personal
characteristics of the participants "Personal Information Form" is
used. According to the results of the research; students with distance
education educated self-directed
learning skills and sub-factors are
above the mid-point scale concluded It has been reached. Gender, university,
Significant difference in motivation sub-factor according to requests to work
at the graduate level, according to the level of education in full measure and in
all sub-factors there were no significant differences.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |