Bu araştırma,
“Uzaktan Eğitim Yöntemi ile Verilen Hizmet-içi Bilgisayar Eğitimi Programının”
öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumları ve bilgisayar öz-yeterlik algıları
üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmış deneysel bir çalışmadır.
Araştırmada veriler, Bilgisayar Tutum Ölçeği , Bilgisayar Öz-yeterlik Algısı
Ölçeği ve Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla İli
Merkez İlçede ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan farklı brans ve
kıdemlerde 47 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin
değerlendirilmesi, bilgisayar ortamında SPSS istatistik programı kullanılarak
frekans, yüzde, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak
yapılmıştır. Sonuçlar .05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma
bulgularına göre, “Uzaktan Eğitim Yöntemi ile Verilen Hizmetiçi Bilgisayar
Eğitimi Programının” öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumları ve bilgisayar
öz-yeterlik algılarını olumlu yönde etkilediği; kadın öğretmenlerin erkek
öğretmenlere göre daha olumlu tutum geliştirdikleri; kadın öğretmenlerin erkek
öğretmenlere göre öz-yeterlik düzeylerinin daha fazla geliştiği; mesleki
branşlara göre tutum ve öz-yeterlik düzeylerinde anlamlı fark olmadığı ve
mesleki kıdemlerine göre tutum ve öz-yeterlik düzeylerinde anlamlı fark
olmadığı görülmüştür.
This is an experimental study that aimed to
investigate the effect of in-service computer training program given by
distance learning on teachers' computer self-efficacy beliefs and attitudes
toward computer. The study group consisted of 47 teachers working in primary
and secondary schools in Muğla in different branches and professional
experiences. Data of the study were collected by using Computer Attitude Scale,
Computer Self-Efficacy Scale and Information Form. In the analysis of the data,
descriptive statistics such as frequency, percentage, arithmetic mean and
standard deviation for demographic characteristics and procedural statistics
such independent samples t-test for gender variable and ANOVA for branches and
professional seniority variables were used.
The significance level was accepted as .05 for all statistical tests.
Findings of the study revealed that, In-Service Computer Training Program Given
by Distance Learning Method has positive effects on teachers' computer
self-efficacy beliefs and attitudes towards computer; female teachers developed
a more positive attitude than male teachers; female teachers' self-efficacy
levels more developed than male teachers; there was no significant difference in
the attitude and self-efficacy levels of teachers according to their
professional branches and seniority.
Distance education attitudes self-efficacy teacher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi