Araştırma kapsamında,
harmanlanmış öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve fen
öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisi ve uygulamalar hakkında öğrenci
görüşleri incelenmiştir. Çalışma, 2017-2018 eğitim- öğretim yılında öğrenim
görmekte olan 44 ortaokul 7.sınıf öğrencisine “İnsan ve Çevre İlişkileri”
ünitesini kapsayarak şekilde dört hafta boyunca uygulanmıştır. Karma model
benimsenmiştir. Nicel araştırma için, ön test- son test kontrol gruplu yarı
deneysel desen kullanılırken, nitel araştırma için durum çalışması
kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları rastgele belirlenmiştir. Her iki
grupta da dersleri, ders öğretmeni işlemiştir. Uygulamada ders sırasında ve
ders sonrasında kullanılmak üzere öğrenci gruplarına blog sayfaları
hazırlanmıştır. Blog sayfaları üzerinden öğrenciler okul sonrasında ders
tekrarlarını, anlamadıkları konuları ve fikir paylaşımlarını gerçekleştirmişlerdir.
Yapılan bu uygulamaların akademik başarıyı arttırdığı, ancak fen öğrenimine
yönelik motivasyonda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa neden olmasa
da puan artışına etki ettiği görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar,
fen bilgisi derslerinde harmanlanmış uygulamaların kullanılması ile akademik
başarı ve beraberinde fen öğrenimine yönelik motivasyonun da artacağını
göstermiştir. Dolayısıyla fen derslerine yönelik öğrenme zorluklarının
üstesinden gelinmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öğrenciler
uygulamaların; eğlenceli, bilgilerde kalıcılık sağladığı, öğrenmeyi
çeşitlendirdiği ve istenilen zamanda tekrarlara imkan sağlandığını ifade
etmişlerdir. Diğer yandan bilgisayar ve internete ulaşımın zor olduğunu,
bilgisayar başında zaman zaman ders dışı uygulamalara yönelebildiklerini ve
bazı etkinliklerin sıkıcı olduğunu belirtmişlerdir.
Fen öğrenimi harmanlanmış uygulamalar akademik başarı fen öğrenimine yönelik motivasyon öğrenci görüşleri
In this research, the effects
of blended learning practices on students' opinions, academic achievement and
motivation for science learning were investigated. The Human and Environmental
Relations unit was processed with blended applications for 4 weeks in 44
secondary school students in the 2017-2018 academic year. Mixed research model
was used. Semi-experimental and case study design was used. In the practice,
blog pages were prepared for the student groups to be used during and after the
lesson. Through blog pages, the students shared their ideas, revised the
subjects they did not understand. It was observed that these practices
increased the academic achievement and the motivation towards science learning.
For motivation towards science learning, it did not cause a statistically
significant difference, but it affected the increase in score. According to the
results from the study; the use of blended applications in science classes
increases the motivation for science learning and academic achievement. Thus it
is thought that it will contribute to overcome learning difficulties related to
science courses. Students said that; the activities were fun and provided convenience
in learning and retention. In the negative opinions, students’ said there were
difficulties in accessing the computer and the internet.
science education blended learning academic achievement motivation towards science learning students' opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi