Bu çalışmanın amacı ortaokulda öğrenim gören Suriye uyruklu öğrencilerin Türkçe yazılı anlatımlarında kelime hazinelerini etkileyen değişkenleri belirlemektir. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya’nın Kepez ve Muratpaşa ilçelerinde öğrenim gören 41 Suriyeli öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve kompozisyon kâğıdı kullanılmıştır. Öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Bu çalışmada verilerin analizi sonucunda sosyo-ekonomik düzeyin öğrencilerin kelime hazinelerini etkilemediği; cinsiyetin öğrencilerin kelime hazinelerini etkilediği; öğrencilerin Türkiye’de yaşama sürelerinin artması ile kelime hazinelerinin de arttığı; öğrencilerin Türkiye’de öğrenim görme sürelerinin kelime hazinelerini etkilediği görülmüştür. Sonuç olarak Suriyeli öğrencilerin kelime hazinelerinin sosyo-ekonomik düzeyden etkilenmediği; cinsiyetleri, Türkiye’de yaşama süreleri ve Türkiye’de öğrenim görme sürelerinden etkilendiği ortaya çıkmıştır.
Yabancılara Türkçe öğretimi Suriye uyruklu öğrenciler yazma becerisi kelime hazinesi
The purpose of this study is to reveal the factors that affect their vocabulary sets in Turkish written expressions of Syrian secondary school students. This study is conducted by using case study which is one of the qualitative research designs. The study group consists of 41 students studying in Kepez and Muratpaşa districts, in Antalya. The demographic information form and composition paper are used to collect the data. The collected data are analysed through descriptive analysis technique. As a result of the analysis, it has been revealed that socio economic level doesn’t affect their vocabulary sets; that the gender variable affects students’ vocabulary sets. The result “The longer the students live in Turkey, the higher vocabulary sets they will have” is among the research results. It has been revealed that the duration of education in Turkey affects students' vocabulary sets.There is a relationship between students’ duration of stay in Turkey and their vocabulary sets. In conclusion, it is observed that Syrian students’ vocabulary sets are not affected from their socio economic level. However it is revealed that the students’ vocabulary sets are affected from their gender, the duration of stay and education in Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi