Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin derslerinde kullandıkları çalışma yapraklarının uygulama sürecindeki deneyimlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada durum çalışması (case study) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bütüncül tek durum deseni ile yürütülmüştür. Çalışmanın katılımcılarını Doğu Anadolu bölgesinin bir il merkez ve ilçelerinde yer alan ortaokul bünyelerinde görev yapmakta olan toplam 28 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veriler öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analiz yöntemine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre bütün öğretmenlerin çalışma yapraklarını genel olarak tanımlayabildikleri, matematik derslerinde en çok dersi işleme sürecinde ve değerlendirme yapmak için hazırlayıp kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler kullandıkları çalışma yapraklarının bilgisayar ve internet erişim sıkıntısının olduğu ücra bölgelerde, matematik konularını somutlaştırmak ve öğrencilerin farklı soru tipi görmesi gibi birçok avantajının olması nedeniyle kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler çalışma yapraklarının, sınıf düzeyine ve işlenecek konunun kazanımlarına uygun olmasının yanında öğrenciler için dikkat çekici olmasına da özen gösterilmesinin gerektiği görüşündedirler. Bu sonuçlar doğrultusunda, çalışma yaprakları şeklinde kullanılabilecek kaynak kitaplar geliştirilip özellikle bilgisayar ve internet erişim sıkıntısı olan ücra okullardaki öğretmen ve öğrencilerin kullanımı için dağıtılmasının faydalı olabileceği düşünülmektedir.
-
-
-
In this study, it was aimed to evaluate the opinions of primary school mathematics teachers about worksheets. In this research, which is a qualitative study, the case study method was used. The research was carried out with a holistic single case design. The participants of the study consist of 28 primary school mathematics teachers working in secondary schools located in a city centre and its districts in the Eastern Anatolia region. Within the scope of the study, the data were collected through semi-structured interviews with the teachers and the obtained data were subjected to the content analysis method. According to the findings obtained from the study, it was determined that all the teachers were able to define the worksheets in general, and that they prepared and used the worksheets mostly during the teaching process and for evaluation in mathematics lessons. In addition, the teachers stated that the worksheets they use are used in remote areas where there are computer and internet access problems, because they have many advantages such as concretizing mathematics subjects and students seeing different question types. Teachers are of the opinion that it is necessary to pay attention to the fact that the worksheets are suitable for the grade level and the achievements of the subject to be covered, as well as being attractive to the students. In line with these results, it is thought that it would be beneficial to develop resource books that can be used as worksheets and distribute them for the use of teachers and students, especially in remote schools with computer and internet access problems.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi