Tarama (survey) modelinden yararlanılarak oluşturulan bu araştırma, oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının Türkiye genelindeki tüm görme engelliler ilkokullarında gerçekleşebilme düzeylerine ilişkin bir durum saptaması yapma ve bu durum saptaması doğrultusunda görme yetersizliğinden etkilenen öğrencilerin hangi kazanımları ne düzeyde elde edebildiklerini ve hangi kazanımları elde etmede güçlük yaşadıklarını ortaya çıkarma amacındadır. Bu amaç doğrultusunda olgu ve olayların keşfedilmesinde ve açıklanmasında yarar sağlayan amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniğine başvurulmuş olup araştırmacılar tarafından önceden belirlenen bütün durumların araştırılması amacıyla bir dizi kriteri karşılayan yetmiş bir (71) görme engelliler öğretmeni, evreni temsil etme gücüne sahip olduğu düşünülen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmış olup, verilerinin analizinde betimsel istatiksel işlemlerden yararlanılmıştır. Bu bağlamda her bir maddeye/kazanıma ait frekans dağılımları, merkezi eğilim ve değişkenlik hesaplamalarının yanı sıra her bir sınıf bazında genel bir durum değerlendirmesinin yapılabilmesi amacıyla minimum, maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapmanın hesaplandığı betimsel istatistik dağılımlarına da yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, ı̇lkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programındaki “Hareket Yetkinliği” ve “Aktif ve Sağlıklı Yaşam” alt öğrenme ve gelişim alanlarındaki hedef davranışların yanı sıra öğrencilerin kişisel, sosyal ve düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik kazandırılması hedeflenen davranışların gerçekleşebilme düzeylerinin de “Orta Düzey Yeterlik” şeklinde olduğunu göstermiştir.
Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı Kazanımlar Öğretmen Görüşleri
This study, in which the survey model was utilized, aims to identify the possibility level of learning outcomes of games and physical activities curriculum in primary schools of the visually impaired in Turkey, and accordingly to find out the extent of each outcome for the visually impaired and which outcomes they have difficulty in getting. In line with this purpose, the criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods used for discovering and explaining the cases and events, was preferred, and seventy one (71) teachers for the visually impaired, who fulfil a series of criteria to examine all the cases predetermined by the researchers, constitute the sample of the study which is assumed to have the power to represent the population. In the study, the survey developed by the researcher as the data collection tool was used, and descriptive statistical processes were utilized to analyze the data. In this regard, the descriptive statistical distributions, in which the minimum, maximum, arithmetic mean, and standard deviation were calculated, were included in order to calculate the frequency distribution, central tendency, and variability of each outcome as well as to assess the general situation on classroom basis. Findings obtained from the study showed that the possibility level of targeted behaviors for improving the personal, social and thinking skills of students as well as targeted behaviors in "Mobility Skills" and "Active and Healthy Life" sub-learning and development domains within primary school games and physical activities curriculum was as "Medium-Level Competence".
Visually Impaired Children Games and Physical Activities Curriculum Learning Outcomes Views of Teachers Learning Outcomes, Views of Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi