Bu araştırmanın amacı, yabancı dilde kelime öğretiminde Web 2.0 araçları kullanımının ortaokul öğrencilerinin kelime öğrenme başarıları ve kelime öğrenme stratejileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma karma yöntem ile yürütülmüştür ve araştırmada müdahale deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 öğretim yılında öğrenimlerine 8.sınıfta devam eden ve yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 65 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 33’ü deney grubunda 32’si kontrol grubunda yer almıştır. Araştırmanın deneysel işlem süreci 8 hafta sürmüştür. 8.sınıf İngilizce ders kitabında yer alan “In The Kitchen” ve “On The Phone” ünitelerinin kelimeleri deney grubunda Web 2.0 araçları ile kontrol grubunda ise programda tavsiye edilen şekilde genel öğretim yöntemleri ile verilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen Kelime Başarı Testi ve “Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Stratejileri Ölçeği” (YDKÖSÖ) kullanılmıştır. Nitel veriler ise gözlem, görüşme ve açık uçlu soru formları kullanılarak elde edilmiştir. Nicel veri analizinde betimleyici istatistikler sunulmuş ve bağımlı-bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır. Nitel veri analizinde ise içerik analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Analizler sonucunda deney ve kontrol grubunun kelime öğrenme başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kelime öğrenme stratejileri kullanım düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmamıştır.
Kelime Öğretimi Web 2.0 Araçları Ortaokul Öğrencileri Kelime Öğrenme Stratejileri
This study aims to investigate the effects of using Web 2.0 tools in foreign language vocabulary teaching on secondary students’ vocabulary learning achievements and vocabulary learning strategies. The research was carried out with mixed method and the intervention design was used in the research. The study group of the research consisted of 65 secondary school students continuing their education in the 8th grade and learning English as a foreign language in the 2021-2022 academic year. 33 of these students were in the experimental group and 32 of them were in the control group. The experimental process of the research lasted for 8 weeks. The vocabulary of the units “In The Kitchen” and “On The Phone” in the 8th grade English textbook was taught with Web 2.0 tools in the experimental group and with the general teaching methods recommended in the program in the control group. Vocabulary Achievement Test developed by the researcher and Foreign Language Vocabulary Learning Strategies Scale (FLVLSS) were used to collect quantitative data. Qualitative data were obtained by using observation, interview and open-ended question forms. In the quantitative data analysis, descriptive statistics were presented and dependent-independent groups t-test was used. In the qualitative data analysis, content analysis technique was conducted. As a result of the analysis, a significant difference was found between the vocabulary learning achievements of the experimental and control groups in favour of the experimental group. There was no significant difference in the level of using vocabulary learning strategies of the experimental and control group students.
Vocabulary teaching Web 2.0 tools Secondary school students Vocabulary learning strategies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi