Bu çalışmanın temel amacı, liselerde verilen Türk Dili ve Edebiyatı
derslerinin öğrenci merkezli eğitim ortamlarında yürütülmesinin önemini
vurgulamaktır. Bu amaçla, çalışmada ortaöğretim kurumlarında verilen Türk Dili ve
Edebiyatı öğretiminin, programların felsefesi doğrultusunda tasarlanarak
yürütülmesinin önem ve gereği ele alınmıştır. Çalışmada literatür taraması yapılarak
konu ile ilgili bilgilerin uygulanabilirliğini sağlayacak açıklamalara yer verilmiştir.
Bu çerçevede öğretmenlerin Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde gerçekleştirdikleri
metin çözümleme çalışmaları sürecinde takip etmeleri gereken yöntem ve tekniklere
değinilmiştir. Öğretmenlerin metin çözümleme çalışmaları çerçevesinde öğrenci
kazanımlarının sağlanmasında etkinliklerde işlenen metnin bağlamından hareket
etmelerinin ve öğrencileri tartışma ortamına çekerek süreçte etkin tutmalarının önemi
üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak, metnin çözümlemelerinde öğrencilerin
tartışmalara etkin katılmaları, bütünleyici etkinliklerle ve yeniden yaratım
çalışmalarıyla özgün düşünceler üretmelerine imkân verilmesinin gereği
vurgulanmıştır.
Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Metin Çözümleme Süreci Katılımcı Öğrenci Rehber Öğretmen
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.