Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Konservatuvar Öğrencilerinde Görülen Frustrasyon Neticelerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 183 - 197, 30.12.2016

Öz

Öğrenci başarısını eğitim alınan okulun fiziki olanakları, sosyal çevre, öğrencinin biyolojik imkânları ve psikolojik durumu etkileyebilir. Öğrenci bu sorunlardan bazılarını daha önemli görebilir. Başarıyı engelleyen ve Frustrasyon olarak adlandırılan eğitim ortamındaki etkenlerin saptanması, etkili ve verimli bir eğitim sürecine katkıda bulunabilir.  Araştırma; konservatuvar eğitimcilerine göre başarıyı etkileyen engellemeler-frustrasyonlar nelerdir? Eğitimcilerin yaşadıkları örnek olaylar nelerdir? Eğitimciler frustrasyonlara yönelik neler önermektedirler? Sorularına yanıt bulmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya veri toplayabilmek için eğitimcilerle yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler içerik analizi ve veri indirgeme tekniklerine göre çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.  Araştırmanın sosyal psikoloji ve müzik eğitimi temelli çalışmalara kaynak teşkil edeceği, alanında özgün olduğu ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abeles, H. F., Hoffer, C. F. ve Klotman, R. H. 1994. Foundations of Music Education, Schimer Books, New York.
  • Bilgin, N. 1988. Sosyal Psikolojiye Giriş, İzmir: İzmir Kitaplığı Yayınları.
  • Deniz, L., Deniz, J., Can, Ü. K., ve Okay, N. G. 2010. Müzik Eğitimi Alanında Lisansüstü Tez Bibliyografyası (2000-2004) Genel Bir Değerlendirme, Ankara: Maya Akademi.
  • Ece, A. S. 2007. Bilimsel Dergilerde Yayınlanan Müzik Makaleleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bolu: Sayı:15, Cilt 2, Sayfa 45-81.
  • Ece, A.S., Çeşit, C. 2011. “Türkiye’de Lisansüstü Düzeyde Yapılan Disiplinlerarası Müzik Araştırmaları ve Sonuçları” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 4, Sayı 17, Bahar.
  • Erinç, S. M. 2011. Sanat Psikolojisine Giriş, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erinç, S. M. 2008. Sanat Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erinç, S.M. 2004. Kültür Sanat Sanat Kültür, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Giddens, A. 2008. Sosyoloji, (Yay. Haz: Cemal Güzel). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • İnceoğlu, M. 2004. Tutum Algı İletişim, Ankara: Kesit Tanıtım Ldt. Şti.
  • Jahoda, G. 2011. Sosyal Psikoloji Tarihi, (Çev: Ş. Başlı). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Krech, D. Crutchfıeld, R S. 1999 Theory And Problems Of Socıal Psychology New York Mc Graw-Hill 1948 (Çev: E. Güngör). Sosyal Psikoloji Teori ve Problemler, İstanbul: Ötüken Neşriyat Anonim Şirketi.
  • Otaçoğlu, S. G. 2000. Müzik Psikolojisi I, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özakpınar, Y. 2000. Psikolojinin Kavramsal Yapısı, İstanbul: Ötüken Neşriyat Anonim Şirketi. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. 2011. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tutari H. 2012. Sosyal Psikoloji, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • http://www.sgasd.org/Page/3106 (Erişim tarihi: 11.12.2014).
  • http://www.cartoonstock.com/directory/m/music_student.asp (Erişim tarihi: 11.12.2014).
Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 183 - 197, 30.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Abeles, H. F., Hoffer, C. F. ve Klotman, R. H. 1994. Foundations of Music Education, Schimer Books, New York.
  • Bilgin, N. 1988. Sosyal Psikolojiye Giriş, İzmir: İzmir Kitaplığı Yayınları.
  • Deniz, L., Deniz, J., Can, Ü. K., ve Okay, N. G. 2010. Müzik Eğitimi Alanında Lisansüstü Tez Bibliyografyası (2000-2004) Genel Bir Değerlendirme, Ankara: Maya Akademi.
  • Ece, A. S. 2007. Bilimsel Dergilerde Yayınlanan Müzik Makaleleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bolu: Sayı:15, Cilt 2, Sayfa 45-81.
  • Ece, A.S., Çeşit, C. 2011. “Türkiye’de Lisansüstü Düzeyde Yapılan Disiplinlerarası Müzik Araştırmaları ve Sonuçları” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 4, Sayı 17, Bahar.
  • Erinç, S. M. 2011. Sanat Psikolojisine Giriş, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erinç, S. M. 2008. Sanat Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erinç, S.M. 2004. Kültür Sanat Sanat Kültür, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Giddens, A. 2008. Sosyoloji, (Yay. Haz: Cemal Güzel). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • İnceoğlu, M. 2004. Tutum Algı İletişim, Ankara: Kesit Tanıtım Ldt. Şti.
  • Jahoda, G. 2011. Sosyal Psikoloji Tarihi, (Çev: Ş. Başlı). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Krech, D. Crutchfıeld, R S. 1999 Theory And Problems Of Socıal Psychology New York Mc Graw-Hill 1948 (Çev: E. Güngör). Sosyal Psikoloji Teori ve Problemler, İstanbul: Ötüken Neşriyat Anonim Şirketi.
  • Otaçoğlu, S. G. 2000. Müzik Psikolojisi I, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özakpınar, Y. 2000. Psikolojinin Kavramsal Yapısı, İstanbul: Ötüken Neşriyat Anonim Şirketi. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. 2011. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tutari H. 2012. Sosyal Psikoloji, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • http://www.sgasd.org/Page/3106 (Erişim tarihi: 11.12.2014).
  • http://www.cartoonstock.com/directory/m/music_student.asp (Erişim tarihi: 11.12.2014).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Türkmen

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 5 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türkmen, U. (2016). Konservatuvar Öğrencilerinde Görülen Frustrasyon Neticelerinin Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 183-197.