Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Edebiyatının Önde Gelen Diyarbakırlı Şair ve Yazarlarının Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Öğrencilerince Algılanışı: Dicle Üniversitesi Örneği

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 287 - 301, 31.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türk edebiyatının önde gelen Diyarbakır doğumlu şair ve yazarlarına yönelik bakış açılarını, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü öğrencilerine uygulanan anket çalışması doğrultusunda çeşitli değişkenler açısından irdelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde kayıtlı iki yüz yirmi altı (226) kadın (%55,8) ve yüz yetmiş dokuz (179) erkek (%44,2) olmak üzere toplam dört yüz beş (405) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin algı düzeylerini ölçebilmek adına oluşturulan, on dört (14) maddelik anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama teknikleri kullanılmıştır. Veriler, “SPSS 20.0” paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının şairlere ve yazarlara yönelik oluşan algıları tablolar halinde verilmiş ve yorumlanmıştır. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarına yöneltilen ankette üç farklı değişken açısından da (cinsiyet, bölüm ve sınıf) karşılaştırmalar yapılmış olup bu değişkenler içerisinde herhangi bir anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Öğretmen adaylarının belirtilen şairleri ve yazarları algılama sürecine, toplumsal ve siyasal etmenlerin etkisi açıkça gözlemlenebilmiştir. 

Kaynakça

  • ADLER, A. (2003). İnsan Tabiatını Tanıma (Çev: Ayda Yörükan). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • AKSAN, D. (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim. Ankara: TDK
  • ATKİNSON, R. (2006). Psikolojiye Giriş (Çev: Yavuz Alogan). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • AYDOĞAN, A. (2009). Düşüncenin Çağrısı Kant-SchopenhauerHeidegger. İstanbul: Say Yayınları.
  • BAKIRCIOĞLU, R. (2012). Ansiklopedik Eğitim ve Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Anı Yayınları
  • CÜCELOĞLU, D. (2006). İnsan ve Davranışı (15. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. EMRE, İ. (2005). Edebiyat ve Psikoloji. Ankara: Anı Yayınları
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • PORZIG, W. (2011). Dil Denen Mucize (3. Baskı) (Çev.: Prof. Dr. Vural Ülkü). Ankara: TDK. SAPIR, E. (1921). Language. New York: Harcourt Brace.
Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 287 - 301, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • ADLER, A. (2003). İnsan Tabiatını Tanıma (Çev: Ayda Yörükan). İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • AKSAN, D. (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim. Ankara: TDK
  • ATKİNSON, R. (2006). Psikolojiye Giriş (Çev: Yavuz Alogan). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • AYDOĞAN, A. (2009). Düşüncenin Çağrısı Kant-SchopenhauerHeidegger. İstanbul: Say Yayınları.
  • BAKIRCIOĞLU, R. (2012). Ansiklopedik Eğitim ve Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Anı Yayınları
  • CÜCELOĞLU, D. (2006). İnsan ve Davranışı (15. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. EMRE, İ. (2005). Edebiyat ve Psikoloji. Ankara: Anı Yayınları
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • PORZIG, W. (2011). Dil Denen Mucize (3. Baskı) (Çev.: Prof. Dr. Vural Ülkü). Ankara: TDK. SAPIR, E. (1921). Language. New York: Harcourt Brace.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdost Özkan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 5 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan, E. (2016). Türk Edebiyatının Önde Gelen Diyarbakırlı Şair ve Yazarlarının Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Öğrencilerince Algılanışı: Dicle Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 287-301.