E-Devlet,
günden güne kamu kurumları arasında yaygınlaşmaktadır. Buna gerekçe ise kamu
yönetimlerinin e-devletten beklentileri gösterilebilir. Bu bağlamda, kamu
kurumlarının söz konusu beklentilerine karşılık bulabilmesinin yolu hayata
geçirilen e-devlet uygulamalarının muhatapları tarafından benimsenmesinden
geçmektedir.
Günümüzde
her alanda olduğu gibi sağlık sektöründe de bilgi sistemlerinin kullanımı
yaygınlaşmaktadır. Artık hastanelerde hastaya ve hastaneye ilişkin kayıtların
güvenli bir şekilde tutulması, randevu, hastane içi yönetim, karar destek ve iş
akış süreçlerinin iyileştirilmesi ve bu sayede de etkinlik ve verimliliğin
arttırılması, hata oranlarının en aza indirilmesi, hizmet kalitesinin
arttırılması, hizmet maliyetlerinin düşürülmesi ve hasta memnuniyetinin
sağlanması gibi hususi amaçları gerçekleştirmek için Hastane Bilgi
Sistemleri’nden (HBS) yararlanılmaktadır.
Bu bağlamda, çalışmanın
amacı, Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modellerinden entegre
bir model yardımıyla, Türkiye’de kamu hastanelerindeki personelin HBS’leri
benimsemesi üzerinde etkili olan faktörleri analiz etmektir. Ampirik
araştırmanın bulgularına göre, sistem kalitesi ve kullanım kolaylığı algısı
HBS’lere yönelik kullanışlılık algısı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye
sahiptir. Bilgi kalitesi ve hizmet kalitesi HBS’lere yönelik kullanım kolaylığı
algısı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir.
E-Devletin Benimsenmesi Sağlık Sektörü Hastane Bilgi Sistemleri Teknoloji Kabul Modeli Bilgi Sistemleri Başarı Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.