Türkiye, son 30 yıl içerisinde dünya turizminde dikkat çekici bir başarı elde etmiştir. Şüphesiz, bu başarıda en önemli rollerden biri de sektör çalışanlarınındır. Ancak elde edilen bu başarının sektör çalışanlarının yaşam koşullarına yansıdığını söylemek güçtür. Bu konuda, turizm iş kolunda faaliyet gösteren sendikaların önemli sorumlulukları bulunmaktadır. Fakat turizm sektöründe sendikal örgütlenme son derece zayıftır. Sendikal örgütlenmenin zayıf olmasında sendikaların imajlarının da etkisi vardır.
Bu çalışmada, turizm öğrencilerinin sendika algısı incelenmiştir. Araştırma bir devlet üniversitesinin farklı turizm programlarında öğrenim görmekte olan 253 üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sendika algılarının, yeterince olumlu olmadığı ve öğrencilerin sendika algılarının çeşitli demografik özelliklerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.