Bu araştırma, otel işletmelerinin içsel pazarlama uygulamalarını
kullanma düzeylerinin çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini
saptamayı amaçlamaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda araştırmada, içsel
pazarlama uygulamaları ölçeği ve alt boyutları olan “gelişim”, “ödül” ve
“vizyon” boyutları ile örgütsel bağlılık ölçeği ve alt boyutları olan
“duygusal”, “normatif” ve “devam” bağlılığı arasındaki ilişkiler tespit edilmiştir.
Araştırmada veri toplama tekniği olarak kullanılan anket, örneklem grubunu
oluşturan 862 beş yıldızlı otel işletmesi çalışanına uygulanmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t testi, varyans analizi,
korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre;
otel işletmelerinin içsel pazarlama uygulamalarını kullanma düzeyi ile
çalışanların örgütsel bağlılıkları arasında pozitif yönlü ve çok kuvvetli bir
ilişki bulunmaktadır. Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamaları alt
boyutlarının da örgütsel bağlılık üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. En
güçlü etki "ödül" boyutunda iken bunu "gelişim" boyutu
izlemekte ve en düşük etkiye sahip değişken ise "vizyon" boyutu
olarak karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamaları
ile örgütsel bağlılığın alt boyutları arasında pozitif yönlü çok kuvvetli ve
kuvvetli ilişkiler bulunmaktadır. En güçlü ilişki “duygusal bağlılık” boyutunda
iken, bunu “normatif bağlılık” boyutu izlemekte ve en düşük ilişki ise “devam
bağlılığı” boyutunda belirlenmektedir.
Antalya İçsel pazarlama örgütsel bağlılık otel işletmeleri Antalya
This research aims to determine the level of use
of internal marketing practices of hotel enterprises the
effect of employees on organizational commitment. Also, in the research, it is
intended to detect the relationships between internal marketing practices scale
and "development", "award" and "vision"
dimensions which are its sub-dimensions and organizational commitment scale and
"affective", "normative" and "continuance” commitment
which are its sub dimensions. In the research, the questionnaire, which was
used as data collection technique, was applied to 862 five-star hotel staff who
formed the sample group. In addition to descriptive statistics, t test,
variance analysis, correlation and regression analysis were used to analyze the
data. According to results; there is a positive and strong relationship between
the level of use of internal marketing practices and the organizational commitment
of employees. The sub-dimensions of internal marketing practices also have a
significant effect on organizational commitment. While the strongest effect is
the "award" dimension, the variable with the lowest effect emerges as
the "vision" dimension. In addition, there are strong positive
relationships between internal marketing practices and sub-dimensions of
organizational commitment. While the strongest relationship is in the dimension
of “affective commitment”, the lowest relationship is determined in the
dimension of “continuance commitment”.
Internal marketing organizational commitment hotel enterprises Antalya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Halkla İlişkiler - İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.