Bilişim teknolojilerinin hızla büyümesi ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda dijital devrimi beraberinde getirmiştir. Sosyal medya platformlarını ziyaret etmek, faydalı etkileri olabilecek popüler bir küresel aktivitedir. Yapılan araştırmada; muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, sosyal medya araçlarını hangi amaçla kullandıkları, derste aktif hale gelme durumları, sağladığı faydalar, kullanma sıklıkları gibi birtakım durumların tespit edilmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada muhasebe eğitimi alan ve sosyal medyayı aktif olarak kullanan öğrencilerin bakış açılarının değerlendirilmesi için anket çalışması yapılmış ve analizde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamında Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi muhasebe eğitimi alan ve anketlere eksiksiz dönüş yapan 246 kişi ile bu çalışma yürütülmüştür. Çalışmada en çok kullanılan sosyal medya uygulaması “WhatsApp”, sosyal medyada geçen süre “2 saat”, kullanım amacı olarak “Eğitim” ve sağlamış olduğu fayda açısından ise “Derslerle ilgili değişiklikler ve yenilikler hakkında bilgi sahibi oluyorum” seçenekleri olarak gözlemlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre muhasebe dersi alan öğrencilerin sosyal medya araçlarını kullanarak derslerle ilgili değişiklikler ve yenilikler üzerinde fayda sağladıkları görülmüştür.
The rapid growth of information technologies has brought along the digital revolution in economic, social and cultural fields. Visiting social media platforms is a popular global activity that can have beneficial effects. In the research conducted; It is aimed to determine some situations such as the purpose of using social media tools, the status of being active in the lesson, the benefits it provides, the frequency of use by students who receive accounting education. In this study, a survey was conducted to evaluate the perspectives of students who receive accounting education and actively use social media, and the SPSS program was used in the analysis. Within the scope of the research, this study was carried out with 246 people who received accounting education from the Faculty of Economics and Administrative Sciences of Kafkas University and who returned to the questionnaires completely. In the study, the most used social media application "WhatsApp" was observed as "2 hours" for the time spent in social media, "Education" as the purpose of use, and "I am getting information about changes and innovations in lessons" in terms of the benefit it provides. According to the findings, it was seen that the students who took accounting courses benefited from the changes and innovations related to the courses by using social media tools.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.