High pressure and temperature gases formed as a result of combustion cause structural and thermal loads. Thermal load also causes thermal stresses in the piston. In this study, the temperature distribution of 3 different piston materials for the Renault F8Q706 engine was calculated with the finite element method (FEM) at 2500 min-1 and full load. These materials are aluminum-alloy-6061, structural-steel and magnesium-alloy-AZ91D. In the analyses, piston surfaces be examined. In the calculations, in-cylinder boundary conditions were taken from the 1-dimensional engine model created with Ricardo-Wave software for this engine and from the literature. The 3-D drawing of the piston was made in SolidWorks software and FEM analyses were made in ANSYS Steady State Thermal module. At the end of the analyses, the surface temperatures of the piston and the heat transfer of the piston surface and adjacent gases were calculated. As a result, while the average in-cylinder combustion end gas temperature calculated in the 1-dimensional engine model is 1238.8 K, it is calculated as 1310.4 K in structural steel and 1372.9 K in magnesium alloy-AZ91D. These temperatures are similar for each material used. Temperatures were calculated at the highest values on the upper surface and immediately lower surface of the piston, and at the lowest values in the piston skirt region. It has been observed that the aluminum alloy-6061 material increases the thermal dissipation in the piston.
This article does not contain any human or animal studies. It was prepared entirely original by the authors.
Silindir içinde yanma sonu oluşan yüksek basınç ve sıcaklıktaki gazlar yapısal ve termal yüklere neden olmaktadır. Termal yüke maruz kalan piston, çalışma sırasında sıcaklık değişimleri nedeniyle termal gerilmelere de maruz kalmaktadır. Bu çalışmada, Renault F8Q706 motoru için seçilen 3 farklı piston malzemesi için sıcaklık dağılımı, 2500 dk-1 motor hızında ve tam yük koşullarında sonlu elemanlar metodu (SEM) hesaplanmıştır. Bu piston malzemeleri alüminyum alaşım-6061, yapısal çelik ve magnezyum alaşım-AZ91D’ dır. Analizlerde, yanma sonu yüksek basınç ve sıcaklığa maruz kalan piston yüzeyleri incelenmiştir. Hesaplamalarda silindir içi sınır şartları, bu motor için 1-Boyutlu (1B) olarak Ricardo-Wave yazılımı ile oluşturulan motor modelinden ve literatürden alınmıştır. Pistonun 3-Boyutlu (3B) çizimi SolidWorks yazılımında ve SEM analizleri ANSYS Steady State Thermal modülünde yapılmıştır. Analizler sonunda, pistonun yüzey sıcaklıkları ile piston yüzeyi ve komşuluğundaki gazların ısı transfer performansları hesaplanmıştır. Analizlerde, 1B motor modelinde hesaplanan silindir içi yanma sonu ortalama gaz sıcaklığı 1238,8 K iken, yapısal çelikte 1310,4 K ve magnezyum alaşım-AZ91D’ de ise 1372,9 K olarak hesaplanmıştır. Bu sıcaklıklar, kullanılan her malzeme için benzer sıcaklık dağılımı göstererek, yanmaya direkt maruz kalan piston üst yüzeyi ve hemen alt yüzeyinde en yüksek değerlerde, piston etek bölgesinde ise en az değerlerde hesaplanmıştır. Piston malzemesi olarak kullanılan alüminyum alaşım-6061 malzemesinin pistondaki ısıl yayılımı arttırdığı görülmüştür.
Bu makale herhangi bir insan veya hayvan çalışması içermemektedir. Tamamen orijinal olarak yazarlar tarafından hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |