Araştırmanın amacı; COVID-19 pandemisiyle başlayan "kontrollü sosyal hayat"ın üniversite öğrencilerinin esenlik algılarına etkisini incelemektir. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veriler; “Algılanan Esenlik Ölçeği”ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde DFA, Cronbach’s Alpha, CR ve AVE değerlerine bakılmış, iç tutarlılığın sağlandığı tespit edilmiştir. Faktörlerin ilişki gücünde yol analizi yapılmış ve norm değerlere göre esenlik algısı alt faktörlerinden fiziksel ve sosyal boyutlarda varyansı açıklama oranları daha yüksek olduğu saptanmıştır. Katılımcıların yıllara göre esenlik algılarındaki değişim anova testi ile değerlendirilmiş ve duygusal boyutta anlamlı fark tespit edilmiştir. Performans haritası analizinde esenlik algısı üzerinde etkisi önemli olan boyutlar; spiritüel, psikolojik, duygusal ve entelektüel boyutlar bulunmuştur. Çalışma bulgularının sağlık, eğitim alanında öğrenim gören öğrenci ve akademisyenlere kaynak olacağı düşünülmektedir.
Purpose of the research; To examine the effects of "controlled social life" on the well-being perceptions of university students during COVID-19.
Data was collected using easily accessible sampling with the "Perceived Well-Being Scale". Data were examined with DFA, Cronbach Alpha, CR, and AVE values , and internal consistency was achieved. Path analysis was performed and physical and social dimensions’ sub-factors were found higher than the norm values. The change of well-being by years was evaluated with the Anova and a significant difference was found in the emotional dimension. Performance map analysis shows that spiritual, psychological, emotional, and intellectual dimensions have important effects on well-being.
The findings will be a source for students and academicians studying on health and education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |