Bu çalışmada Covid-19 salgınının Ağrı ilindeki yeme-içme sektöründe hizmet veren işletmelere olan etkisinin nitel araştırma yöntemiyle araştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda yapılan yüz yüze mülakat aracılığıyla elde edilen bulgularda, Covid-19 salgınının işletmelerin ciroları, kârları, zorunlu gider ödemeleri, personel istihdamı üzerinde olumsuz etkilerinin varlığı saptanmıştır. Ayrıca işletmelerin çoğunluğunun kadın personel istihdam etmediği, ancak yarısından fazlasının sosyal medyayı işletmelerinin tanıtımında kullandıkları tespit edilmiştir. Bu çalışmanın gerek literatüre gerekse de Ağrı ilindeki yeme-içme sektöründe hizmet veren işletme yöneticilerine liderlik vasıflarıyla krizleri yönetebilmeleri yönünden faydalı olabileceği düşünülmektedir.
Covid-19 Salgını İşletmeler Kriz Yönetimi Liderlik Sosyal Medya Yönetimi
In this study, it has been aimed to research the effect of Covid-19 epidemic for the establishments serving in the refreshment sector in Ağrı province by the qualitative research. In the findings obtained accordingly through face to face interviews, it has been determined that Covid-19 pandemic has got negative effects on the indorsement, profits, obligatory expense payments, and personnel employment of the establishments. Furthermore, more than half of them have used the social media to advertise their establishments. It is thought that this study can be useful for both the literature and the establishment managers serving in the refreshment sector in Ağrı province in order to be able to manage the crisis by their leadership qualifications.
Covid-19 Epidemic Establishments Crisis Management Leadership Social Media Management.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |