Digital marketing applications are one of the most used methods by accommodation businesses in recent years. Businesses reach their customers more quickly and easily through their websites and social media applications. Within the scope of the research, the websites and social media applications of a total of 77 hotel businesses in the Turkish Republic of Northern Cyprus were examined by content analysis method. In the research, 10 themes and 70 sub-themes for businesses were determined and their performances were evaluated. Accordingly, it has been found that the digital marketing performance is good in direct sales and marketing tools, service information and communication tools in star hotel businesses affiliated to the TRNC Ministry of Tourism. However, it has been found that digital marketing performance is insufficient in offering different language options, public relations and sales promotion tools. In general, it has been observed that the digital marketing performance of hotel businesses in the TRNC is at a moderate level with 46.01% points.
Tourism Hotel Businesses Digital Marketing TRNC Social Media
Dijital pazarlama uygulamaları konaklama işletmeleri tarafından son yıllarda en fazla kullanılan yöntemlerden birisidir. İşletmeler, müşterilerine web siteleri ve sosyal medya uygulamaları üzerinden daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmaktadırlar. Araştırma kapsamında KKTC’deki toplam 77 otel işletmesinin web siteleri ve sosyal medya uygulamaları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada işletmelere yönelik 10 tema ve 70 alt tema belirlenmiş ve performansları değerlendirilmiştir. Buna göre KKTC Turizm Bakanlığı’na bağlı yıldızlı otel işletmelerinde doğrudan satış ve pazarlama araçları, sunulan hizmet bilgileri ve iletişim araçlarında dijital pazarlama performansının iyi durumda olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte farklı dil seçenekleri sunma, halkla ilişkiler ve satış tutundurma araçlarında dijital pazarlama performansının yetersiz olduğu bulunmuştur Genel ortalama olarak KKTC Turizm Bakanlığı’na bağlı yıldızlı otel işletmelerinin dijital pazarlama performanslarının %46,01 puan ile orta düzeyde olduğu gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |