Teorik Makale
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretim Yönetiminde Önemli Bir Fonksiyon Olarak Kurumsal İletişim

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 177 - 187, 31.05.2022

Öz

Bu çalışmada kurumsal iletişimin yükseköğretim kurumları açısından faydalarının ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda yükseköğretim sistemlerinin mevcut mücadele alanlarına değilnilmiş, kurumları değişime zorlayan faktörler literatür ışığında ele alınmıştır. Yükseköğretim kurumları için plan ve program dahilinde yürütülecek iletişim çalışmalarına yükseköğretim sistemlerini değişime zorlayan bu şartlarda ne denli ihtiyaç olduğunun tahlili yapılmaya çalışılmıştır. Kurumsal iletişim çalışmalarının çok geniş paydaş çevrelerine sahip olan yükseköğretim kurumlarının performans ve başarısı üzerinde potansiyel etkisi üzerine değerlendirmelerde bulunulmuştur. Temel yönetim süreçlerinden karar verme, planlama, örgütleme, eşgüdüm, kontrol ve değerlendirme boyutlarıyla kurumsal iletişimin yükseköğretim yönetimine sağladığı avantajlar belirlenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. (2009). Yüksek öğretimde değişim: global trendler ve yeni paradigmalar. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(2), 39-48.
  • Atchoarena, D. (2021). Universities as Lifelong Learning Institutions: A New Frontier for Higher Education?. In The Promise of Higher Education (pp. 311-319). Springer, Cham.
  • Başkan, G. (2001). Türkiye’de yükseköğretimin gelişimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 21-32 Calderon, A. (2018). Massification of Higher Education Revisited. Melbourne: RMIT University.
  • https://www.researchgate.net/publication/331521091_Massification_of_higher_education_revisited_Massification_of_higher_education_revisited adresinden 12.1.2022 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Erdoğmuş, N. (2019). Geleceğin Türkiyesi’nde Yükseköğretim. (Geleceğin Türkiyesi Raporları No:2). İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği. https://ilke.org.tr/images/yayin/pdf/yuksekogretim_ rapor_ozeti.pdf adresinden 11.1.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Gabriella, K. (2011). Teaching higher education management. A Virtuális Intézet Közép-Európa Kutatására Közleményei, 3, 16-22.
  • Gizir, S., (2002). Üniversite ve iletişim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30, 219-244.
  • Gökler, K. & Onay, A. (2020). Üniversitelerin kurumsal iletişim aracı olarak ınstagram kullanımı: Vakıf üniversitelerinin İnstagram sayfaları üzerine betimsel bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (35), 311-337.
  • Iordache-Platis, M., & Josan, I. (2009). Communication efficiency within higher education institutions: The case of Romania. European Research Studies, XII, (2) 55-67.
  • Jeffrey, L. M., & Brunton, M. A. (2011). Developing a framework for communication management competencies. Journal of Vocational Education & Training, 63(1), 57-75.
  • Karasoy, H. A. (2021). Yönetim fonksiyonları ekseninde örgütsel iletişimin önemi. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 2(1), 81-92.
  • KİD – Kurumsal İletişimciler Derneği. (2021). Kurumsal İletişimin Geleceği, https://www.kid.com.tr/wp-content/uploads/2021/10/kid-rapor-son.pdf adresinden 23.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Küçükcan, T., & Gür, B. (2009). Türkiye'de Yükseköğretim: Karşılaşırmalı bir analiz. SETA Yayınları, Ankara, https://www.setav.org/turkiyede-yuksekogretim-karsilastirmali-bir-analiz/ adresinden 15.5.2021 tarihinde erişildi.
  • Kwiek, M. (2002). Yükseköğretimi yeniden düşünürken yeni bir paradigma olarak küreselleşme: Gelecek için göstergeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory & Practice 2 (1) 133-154.
  • Manov, N., Mujkić, A., & Husić-Mehmedović, M. (2020). Unıversities' enrollment challenge: The role of corporate image in higher education. Ekonomski vjesnik, 33(1), 205-216.
  • McCaffery, P. (2018). The higher education manager’s handbook: Effective leadership and management in universities and colleges. Routledge.
  • McInnis, C. (1998). Managing mainstream and marginal responses to diversity. Higher Education Management, 10, 29-42.
  • Melewar, T. C., Foroudi, P., Dinnie, K., & Nguyen, B. (2018). The role of corporate identity management in the higher education sector: an exploratory case study. Journal of marketing communications, 24(4), 1-23.
  • Mohamad, B., Bakar, H. A., & Rahman, N. A. A. (2007). Relationship between corporate identity and corporate reputation: A case of a Malaysian higher education sector. Jurnal Manajemen Pemasaran, 2(2), 81-89.
  • OECD. (2020). Resourcing Higher Education: Challenges, Choices and Consequences, Higher Education, OECD Publishing, Paris. https://www.oecd.org/education/resourcing-higher-education-735e1f44-en.htm adresinden 21.09.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Sabzalieva, E., Chacon, E., Liu, B. L., Morales, D., Mutize, T., Nguyen, H. & Chinchilla, J. R. (2021). Thinking higher and beyond: perspectives on the futures of higher education to 2050. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000377530 adresinden 23.2.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sauphayana, S. (2021). Innovation in Higher Education Management and Leadership. Journal of Educational and Social Research, 11(6), 163-163.
  • Schüller, D., & Chalupský, V. (2012). Marketing communication management of higher education institutions. Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis, 15(2), 61-69.
  • Sezgin, A. (2016). Public relations-corporate communication at universities in Turkey. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 10, 419-447.
  • Toprak, M., Bayraktar, Y., Erdoğan, A., Kolat, D., & Şengül, M. (2021). Yeni Nesil Üniversite: Bir Model Önerisi. Yükseköğretim Dergisi, 11, 344-362.
  • Ün, H., & Türkal, İ. (2018). Kurumsal iletişim bağlamında yükseköğretim kurumlarının sosyal medya kullanımları: Üniversitelerin Youtube kanallarını kullanımları üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 3), 2811-2833.
  • Wankel, L. A., & Blessinger, P. (2013). Inventive approaches in higher education: An introduction to using multimedia technologies. In Increasing student engagement and retention using multimedia technologies: Video annotation, multimedia applications, videoconferencing and transmedia storytelling. Emerald Group Publishing Limited.

Corporate Communication as a Substantial Function in Higher Education Management

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 177 - 187, 31.05.2022

Öz

This study aims to reveal the benefits of corporate communication for higher education institutions. Within this scope, we address the areas that higher education systems are currently struggling with and discuss the factors that force institutions to change in light of the literature. In these circumstances that force higher education systems to change, we analyzed the need for well-planned communication studies for higher education institutions. We present evaluations on the potential impact of corporate communication efforts on the performance and success of higher education institutions, which have a wide stakeholder ecosystem. We determined the advantages that corporate communication provide to higher education management in the dimensions of basic management processes such as decision making, planning, organization, coordination, control, and evaluation.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. (2009). Yüksek öğretimde değişim: global trendler ve yeni paradigmalar. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(2), 39-48.
  • Atchoarena, D. (2021). Universities as Lifelong Learning Institutions: A New Frontier for Higher Education?. In The Promise of Higher Education (pp. 311-319). Springer, Cham.
  • Başkan, G. (2001). Türkiye’de yükseköğretimin gelişimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 21-32 Calderon, A. (2018). Massification of Higher Education Revisited. Melbourne: RMIT University.
  • https://www.researchgate.net/publication/331521091_Massification_of_higher_education_revisited_Massification_of_higher_education_revisited adresinden 12.1.2022 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Erdoğmuş, N. (2019). Geleceğin Türkiyesi’nde Yükseköğretim. (Geleceğin Türkiyesi Raporları No:2). İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği. https://ilke.org.tr/images/yayin/pdf/yuksekogretim_ rapor_ozeti.pdf adresinden 11.1.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Gabriella, K. (2011). Teaching higher education management. A Virtuális Intézet Közép-Európa Kutatására Közleményei, 3, 16-22.
  • Gizir, S., (2002). Üniversite ve iletişim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30, 219-244.
  • Gökler, K. & Onay, A. (2020). Üniversitelerin kurumsal iletişim aracı olarak ınstagram kullanımı: Vakıf üniversitelerinin İnstagram sayfaları üzerine betimsel bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (35), 311-337.
  • Iordache-Platis, M., & Josan, I. (2009). Communication efficiency within higher education institutions: The case of Romania. European Research Studies, XII, (2) 55-67.
  • Jeffrey, L. M., & Brunton, M. A. (2011). Developing a framework for communication management competencies. Journal of Vocational Education & Training, 63(1), 57-75.
  • Karasoy, H. A. (2021). Yönetim fonksiyonları ekseninde örgütsel iletişimin önemi. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 2(1), 81-92.
  • KİD – Kurumsal İletişimciler Derneği. (2021). Kurumsal İletişimin Geleceği, https://www.kid.com.tr/wp-content/uploads/2021/10/kid-rapor-son.pdf adresinden 23.12.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Küçükcan, T., & Gür, B. (2009). Türkiye'de Yükseköğretim: Karşılaşırmalı bir analiz. SETA Yayınları, Ankara, https://www.setav.org/turkiyede-yuksekogretim-karsilastirmali-bir-analiz/ adresinden 15.5.2021 tarihinde erişildi.
  • Kwiek, M. (2002). Yükseköğretimi yeniden düşünürken yeni bir paradigma olarak küreselleşme: Gelecek için göstergeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri/Educational Sciences: Theory & Practice 2 (1) 133-154.
  • Manov, N., Mujkić, A., & Husić-Mehmedović, M. (2020). Unıversities' enrollment challenge: The role of corporate image in higher education. Ekonomski vjesnik, 33(1), 205-216.
  • McCaffery, P. (2018). The higher education manager’s handbook: Effective leadership and management in universities and colleges. Routledge.
  • McInnis, C. (1998). Managing mainstream and marginal responses to diversity. Higher Education Management, 10, 29-42.
  • Melewar, T. C., Foroudi, P., Dinnie, K., & Nguyen, B. (2018). The role of corporate identity management in the higher education sector: an exploratory case study. Journal of marketing communications, 24(4), 1-23.
  • Mohamad, B., Bakar, H. A., & Rahman, N. A. A. (2007). Relationship between corporate identity and corporate reputation: A case of a Malaysian higher education sector. Jurnal Manajemen Pemasaran, 2(2), 81-89.
  • OECD. (2020). Resourcing Higher Education: Challenges, Choices and Consequences, Higher Education, OECD Publishing, Paris. https://www.oecd.org/education/resourcing-higher-education-735e1f44-en.htm adresinden 21.09.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Sabzalieva, E., Chacon, E., Liu, B. L., Morales, D., Mutize, T., Nguyen, H. & Chinchilla, J. R. (2021). Thinking higher and beyond: perspectives on the futures of higher education to 2050. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000377530 adresinden 23.2.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sauphayana, S. (2021). Innovation in Higher Education Management and Leadership. Journal of Educational and Social Research, 11(6), 163-163.
  • Schüller, D., & Chalupský, V. (2012). Marketing communication management of higher education institutions. Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis, 15(2), 61-69.
  • Sezgin, A. (2016). Public relations-corporate communication at universities in Turkey. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 10, 419-447.
  • Toprak, M., Bayraktar, Y., Erdoğan, A., Kolat, D., & Şengül, M. (2021). Yeni Nesil Üniversite: Bir Model Önerisi. Yükseköğretim Dergisi, 11, 344-362.
  • Ün, H., & Türkal, İ. (2018). Kurumsal iletişim bağlamında yükseköğretim kurumlarının sosyal medya kullanımları: Üniversitelerin Youtube kanallarını kullanımları üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 3), 2811-2833.
  • Wankel, L. A., & Blessinger, P. (2013). Inventive approaches in higher education: An introduction to using multimedia technologies. In Increasing student engagement and retention using multimedia technologies: Video annotation, multimedia applications, videoconferencing and transmedia storytelling. Emerald Group Publishing Limited.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Cihan Kocabaş 0000-0001-6511-9094

Yusuf Alpaydın 0000-0001-8263-8793

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 9 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kocabaş, C., & Alpaydın, Y. (2022). Corporate Communication as a Substantial Function in Higher Education Management. Alanyazın, 3(1), 177-187.