Gerçek dünyanın teknolojik cihazlar, platformlar ve uygulamalar sayesinde çeşitli materyaller ve içeriklerin eklenerek zenginleştirildiği ortamlar olarak açıklanabilen artırılmış gerçeklik teknolojileri her geçen gün farklı teknik ve yöntemlerle yaşamımızda yer edinebilmektedir. Yapılan bu çalışma ile artırılmış gerçeklik teknolojisini konu alan akademik çalışmaların araştırılıp incelenerek çalışma alanlarının, içeriklerinin, kullanım amaçlarının ve yönelimlerinin içerik analizi yöntemi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırmaya anahtar kelimelerinde “artırılmış gerçeklik” terimi geçen, tam metnine ulaşılmış, 2007-2016 yılları arasında yapılan 33 akademik araştırma dahil edilmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmalar araştırmacılar tarafından taranarak araştırmanın yayınlandığı dergi, yayın yılı, çalışmanın genel amacı, çalışmanın ilgili olduğu sektör, çalışmanın örneklem düzeyi, örneklem büyüklüğü, kullanılan araştırma yöntemi, çalışmada kullanılan veri toplama aracı olmak üzere 8 kategoride incelenmiştir. Tarama sonucunda elde edilen veriler yapılan çalışmaların eğilimlerini belirlemek üzere istatistiki işlemler yapılarak yüzde ve frekans değerleri çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Eğilimlerin daha net anlaşılması için grafiklerden de yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda son yıllarda artırılmış gerçeklik konusunda yapılan çalışmaların sayısının arttığı, eğitim alanında yapılan çalışmaların daha çok olduğu, genel olarak literatür tarama ve uygulama geliştirme amaçlı çalışmaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen çalışmalarda ağırlıklı olarak küçük örneklem grubunda ve çoğunlukla lisans ve ortaokul düzeyinde tercih edildiği gözlenmiştir. İleride yapılacak çalışmaların örneklem büyüklüğünün artırılmasının ve özellikle eğitim alanında uygulamaya yönelik çalışmaların yapılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |