Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte geleneksel medyanın kullanımın azaldığı ve sosyal medya kullanımının giderek arttığı görülmektedir. Çünkü sosyal medyada istenilen içeriklerin üretilebilmesi, geniş kitlelere ulaşılabilmesi, çift yönlü iletişimin olması, anlık geribildirim imkânı vermesi gibi avantajlar bulunmaktadır. Söz konusu olanaklar insanların zamanın büyük bir bölümünü sosyal medya ortamlarında geçirmesine neden olmaktadır. Bu nedenle özel ve kamu kuruluşları da bu ortamlarda aktif olmak zorundadır. Bu çalışmada kamu kurumlarının sosyal medyadaki varlıkları ve sosyal medya araçlarını kullanma amaçları incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz türü olarak içerik analizi seçilmiştir. Bu düşünceden hareketle Kastamonu İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün Facebook sayfası 01 Ocak- 01 Eylül 2018 tarihleri arasında incelemeye dâhil edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen
verilere göre adı geçen kurumun sadece Facebook sosyal medya hesabına sahip olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Söz konusu sosyal medya hesabının ise ağırlıklı olarak bilgilendirme amaçlı olarak kullanıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca adı geçen sosyal medya hesabının kurum web sitesi ile entegre olmadığı da belirlenmiştir. Sonuç olarak tek bir sosyal medya alanında aktif olmaya çalışan Kastamonu İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün iletişim teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı bu dönemde, kültürel faaliyetlerin tanıtımının yapılmasında ve hedef kitlenin bilgilendirmesinde daha geniş kitlelere ulaşabilmesi için diğer sosyal medya ağlarında da yer alınması gerektiğini söylemek mümkündür.
With the development of information communication technologies, the use of traditional media has decreased and the use of social media has increased. Because there are advantages such as producing desired contents in social media, reaching wide masses, having two-way communication and giving instant feedback. These possibilities cause people to spend most of their time in social media. For this reason, private and public institutions must be active in these environments. In this study, the social media existence of public institutions researched. And also the purposes of using social media devices of public institutions researched. Qualitative research method was used in the study. Content analysis was selected as the type of data analysis. From this point of view, the Facebook page of Kastamonu Provincial Directorate of Culture and Tourism was included to examine between 01 January and 01 September 2018. According to the data obtained from the result of a study, it has been learned that the said institution only has Facebook social media account. It was understood that the this social media account was mainly used for information purposes. In addition, it is determined that the social media account is not integrated with the corporate website. As a result, Kastamonu Provincial Directorate of Culture and Tourism, which is trying to be active in the field of social media, has used communication technologies intensively in this period, It is possible to say that it
is necessary to take part in other social media networks in order to promote the cultural activities and to reach a wider group in informing the target group.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |