Bu araştırma, Almanca dersinde dijital oyunla öğretimin öğrencilerin okuma anlama becerilerine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çağımızda teknoloji hızla gelişmekte ve bu değişim oyun alanında da ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle eğitimde yer verilen eğitsel oyunların yanında artık dijital oyunlarda yer almaya başlamıştır. Bu amaçla, dijital oyun yoluyla öğretimin yapıldığı 9. Sınıf Fen Lisesi öğrenciler den oluşan bir grupla çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Özel Çözüm Akademi Fen Lisesi Merkez Kampüs Eryaman/Ankara 9 Fen A öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 9’u erkek, 6 kız toplam 15 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada yöntem olarak, deneysel yöntemin ön test-son test gruplu deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasında okuduğunu anlama düzeylerini belirlemek için 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli test uygulanmıştır. Araştırmada dijital oyun olarak Kahoot! oyunu oynatılmış ve uygulama için 5 konu başlığında oyun üretilmiştir. Ön test ve son testten öğrencilerin elde ettikleri ortalama puanların farklılaşma durumu Wilcoxon işaretli sıralar testi ile belirlenmiştir ve elde edilen sonuçlar ön test ve son test arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar dikkate alındığında dijital oyun yoluyla Almanca öğretiminin, okuma becerisinin gelişmesinde oldukça etkili bir yöntem olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |