Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 12, 30.06.2024
https://doi.org/10.55143/alkad.1317942

Öz

Bu araştırma, Almanca dersinde dijital oyunla öğretimin öğrencilerin okuma anlama becerilerine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çağımızda teknoloji hızla gelişmekte ve bu değişim oyun alanında da ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle eğitimde yer verilen eğitsel oyunların yanında artık dijital oyunlarda yer almaya başlamıştır. Bu amaçla, dijital oyun yoluyla öğretimin yapıldığı 9. Sınıf Fen Lisesi öğrenciler den oluşan bir grupla çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Özel Çözüm Akademi Fen Lisesi Merkez Kampüs Eryaman/Ankara 9 Fen A öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 9’u erkek, 6 kız toplam 15 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada yöntem olarak, deneysel yöntemin ön test-son test gruplu deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasında okuduğunu anlama düzeylerini belirlemek için 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli test uygulanmıştır. Araştırmada dijital oyun olarak Kahoot! oyunu oynatılmış ve uygulama için 5 konu başlığında oyun üretilmiştir. Ön test ve son testten öğrencilerin elde ettikleri ortalama puanların farklılaşma durumu Wilcoxon işaretli sıralar testi ile belirlenmiştir ve elde edilen sonuçlar ön test ve son test arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar dikkate alındığında dijital oyun yoluyla Almanca öğretiminin, okuma becerisinin gelişmesinde oldukça etkili bir yöntem olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Aktaş,T., & İşigüzel,B. (2013).Erken yaşlarda oyunlarla yabancı dil öğretimi kuram ve uygulama. Nevşehir Üniversitesi Yayınları.
  • Alyaz,Y., & Akyıldız, Y. (2018).Yabancı dil öğretimi için 3B dijital oyunlar ve oyunlaştırılmış uygulamalar geliştirme. Diyalog İnterkulturelle Zeitschrift für Germanistik, 6(1), 131-158.
  • Bozkurt, A. (2014). Homo ludens: Dijital oyunlar ve eğitim. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-16.
  • Bülbül, N. (2019). İkinci yabancı dil almanca dersinde kelime oyunuyla okuma anlama yetisinin geliştirilmesi: Konya Doğa Koleji örneği. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. Can, E., & Can, I.C. (2014). Türkiye’de ikinci yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 43-63.
  • Ceylaner, S., & Yanpar Yelken,T. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin, dijital oyunların ingilizce kelime öğrenimine katkısına yönelik görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 346 – 364.
  • Coşkun, H. (2008). Türkiye’de ikinci yabancı dilin oyun yoluyla etkili öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Journal of İnstitute of Social Sciences, 1, 73-89.
  • Çetin, E. (2013). Eğitsel dijital oyunlar kuram, tasarım ve uygulama. Pegam Akademi.
  • Çıldır,M., & Koçak,M. (2022). Web 2.0 araçlarının ikinci yabancı dil Almanca dersinde kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 4(7), 52-88. https://doi.org/10.55143/alkad.1033123
  • Çoban,B., & Nacar,E. (2010).Eğitsel oyunlar. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Dağbaşı, G. (2007). Oyun tekniği ve Arapça öğretiminde kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Er, A. (2008).Çocuklara yabancı dil öğretiminde sınıf içi etkinlik olarak oyun kullanımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(17), 301-310.
  • Erden, Ş., & Alisinanoğlu, F. (2002). Anaokullarına devam eden çocukların ebeveynlerinin çocuk oyun ve oyuncakları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 42-49.
  • Erkan, A. (2019). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılan eğitsel oyun ve dijital oyun öğretiminn öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Frasca, G. (2001), Rethinking Agency and Immersion: videogames as a means of consciousness- raising. Digital Creativity, 12(3), 167-174. https://doi.org/10.1076/digc.12.3.167.3225
  • Hazar, Z., Demir,G.T., & Dalkıran, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: karşılaştırmalı metafor çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(4), 179-190. Karaman, F. (2017). Temel eğitimde ikinci yabancı dil olarak Almanca öğretimi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 7(2/1), 104-110.
  • Kırmızı, B. (2009). Etkili Bir Almanca öğretimi için öğretmen beklentileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22), 268 – 280.
  • Kırmızı, B. (2010). Anadolu lisesi öğrencilerinin Almanca dersinin öğretimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14),209 – 228.
  • Ocak, A. (2013). Eğitsel dijital oyunlar kuram, tasarım ve uygulama. Pegam Akademi.
  • Özer,F. (2020). İlkokul öğrencilerinin dijital oyun tercihlerinin eğitsel bir perspektiften incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(4), 380-398.
  • Pala, F.K. (2011). Dijital oyun tercihi ve oyun tercih nedeni ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğrenme stili arasındaki ilişkiler üzerine bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 53-71.
  • Pekşen, H.Ç.(2019). Eğitsel oyun tasarlama sürecinin öğrencilerin fransızca kelime öğrenimine etkisi ve sürece yönelik görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Smith, G. (2004). How do computer games affect your children?. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 17(9), 72-80.
  • TDK (2023). Türkçe sözlük. https://sozluk.gov.tr/, Yavuz, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin mobil oyun profili ve oynama alışkanlıkları. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 149-163. https://doi.org/10.22466/acusbd.431711
  • Yıldırım, B. (2015). Eğitsel oyun ve dönüt – düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Kaşıkçı 0000-0003-1724-8814

Altan Alperen 0000-0003-4109-1458

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 21 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaşıkçı, S., & Alperen, A. (2024). Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-12. https://doi.org/10.55143/alkad.1317942
AMA Kaşıkçı S, Alperen A. Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. ALKAD. Haziran 2024;6(1):1-12. doi:10.55143/alkad.1317942
Chicago Kaşıkçı, Semra, ve Altan Alperen. “Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2024): 1-12. https://doi.org/10.55143/alkad.1317942.
EndNote Kaşıkçı S, Alperen A (01 Haziran 2024) Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 6 1 1–12.
IEEE S. Kaşıkçı ve A. Alperen, “Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi”, ALKAD, c. 6, sy. 1, ss. 1–12, 2024, doi: 10.55143/alkad.1317942.
ISNAD Kaşıkçı, Semra - Alperen, Altan. “Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 6/1 (Haziran 2024), 1-12. https://doi.org/10.55143/alkad.1317942.
JAMA Kaşıkçı S, Alperen A. Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. ALKAD. 2024;6:1–12.
MLA Kaşıkçı, Semra ve Altan Alperen. “Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, 2024, ss. 1-12, doi:10.55143/alkad.1317942.
Vancouver Kaşıkçı S, Alperen A. Almanca Öğretiminde Dijital Oyun Yöntemiyle Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. ALKAD. 2024;6(1):1-12.