Genel
müzik eğitiminde; ilkokul, ortaokul ve lise müzik dersi program içeriklerinde
müzik kültürü öğrenme alanı yer alır.
Müzik öğretmeni özel alan yeterliliklerinde de müzik kültürü önemli bir
beklentidir. Müziği meslek olarak seçen geleceğin öğretmen adaylarının
öncelikle içinde yaşadığı sonrasında ise dünya kültürünü ve müzik kültürünü
özümsemesi, tanıması ve tanıtması müzik eğitiminin niteliği açısından
önemlidir. Böylece öğretmen; farklı toplumlara ait müziksel tınıları, eserleri
öğrencilerine tanıtabilecek ve kültürel gelişimlerini sağlayabilecektir. Bu
gelişimde koleksiyonların, müzeler ve müzik arşivciliğinin katkısı olduğu
düşünülmektedir.
Çalışmada, farklı ülkelerden
enstrümanların ve müzik objelerinin yer aldığı ülkemizin en büyük müzik müzesi
ele alınacak, öğrencilerin ve eğitimcilerin “ mesleki müzik eğitiminde müzik
arşivciliğinin yeri ve önemi” ne yönelik tutum ve davranışları belirlenmeye
çalışılacaktır. Öğretmenliği meslek olarak seçen konservatuvar öğrencileri ve
eğitimcileri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Veriler, odak grup görüşmesi
ile toplanmış, nitel araştırma tekniklerine göre çözümlenmiştir.
Araştırmanın profesyonel müzik
eğitiminde müzik arşivciliği ve koleksiyonerliğinin önemi üzerinde durması,
alana katkı sağlayacak olması bakımlarından özgün olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 |