Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROFESYONEL MÜZİK EĞİTİMİNDE MÜZİK ARŞİVCİLİĞİNİN YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5, 53 - 77, 22.01.2017
https://doi.org/10.5578/amrj.46476

Öz

Genel
müzik eğitiminde; ilkokul, ortaokul ve lise müzik dersi program içeriklerinde
müzik kültürü öğrenme alanı yer alır. 
Müzik öğretmeni özel alan yeterliliklerinde de müzik kültürü önemli bir
beklentidir. Müziği meslek olarak seçen geleceğin öğretmen adaylarının
öncelikle içinde yaşadığı sonrasında ise dünya kültürünü ve müzik kültürünü
özümsemesi, tanıması ve tanıtması müzik eğitiminin niteliği açısından
önemlidir. Böylece öğretmen; farklı toplumlara ait müziksel tınıları, eserleri
öğrencilerine tanıtabilecek ve kültürel gelişimlerini sağlayabilecektir. Bu
gelişimde koleksiyonların, müzeler ve müzik arşivciliğinin katkısı olduğu
düşünülmektedir.



                Çalışmada, farklı ülkelerden
enstrümanların ve müzik objelerinin yer aldığı ülkemizin en büyük müzik müzesi
ele alınacak, öğrencilerin ve eğitimcilerin “ mesleki müzik eğitiminde müzik
arşivciliğinin yeri ve önemi” ne yönelik tutum ve davranışları belirlenmeye
çalışılacaktır. Öğretmenliği meslek olarak seçen konservatuvar öğrencileri ve
eğitimcileri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Veriler, odak grup görüşmesi
ile toplanmış, nitel araştırma tekniklerine göre çözümlenmiştir.



                Araştırmanın profesyonel müzik
eğitiminde müzik arşivciliği ve koleksiyonerliğinin önemi üzerinde durması,
alana katkı sağlayacak olması bakımlarından özgün olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Birley, M. (2011). “Müzik Müzesi ev Öyküsel Sunum Yapısı”, Türkiye’de Müzik Kültürü, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara.
  • Çelik, A. (2011). Kültür Endüstrisi-Üç Yanlış Bir Doğru, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Elbaş, O. (2011). “Tarihsel Süreç İçinde Türkiye’de Müzik Kültürü ve Müzik Müzesi”, Türkiye’de Müzik Kültürü, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara.
  • Günay, E. (2011). Müzik Sosyolojisi, Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Moore, K. (2011). “Organoloji ve Müze Kurulumu”, Türkiye’de Müzik Kültürü, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara.
  • Türkmen, E. F. (2016). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, PegemA, Yayınları, Ankara.
  • Uğur, Y. E. (2015). Çalgı Bilimi Konuşmaları, AKSAM Yayınları, Afyonkarahisar.
  • YÖK (2006). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatı, Yalın Yayıncılık, İstanbul.
  • http://ttkb.meb.gov.tr/programlar 24.03.2016/Saat: 10:00
  • http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/ (26.03.2016-Saat 11:00)
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/ (26.03.2016-Saat 14:00)
  • http://www.yok.gov.tr (26.03.2016-Saat 16:00)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslı Yıldırım Bu kişi benim

Uğur Türkmen

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2017
Kabul Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A., & Türkmen, U. (2017). PROFESYONEL MÜZİK EĞİTİMİNDE MÜZİK ARŞİVCİLİĞİNİN YERİ VE ÖNEMİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(5), 53-77. https://doi.org/10.5578/amrj.46476
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.