Bu araştırma Türk müziği tarihinin en büyük virtüözü olarak kabul edilen ve saz musikisi alanında Türk müziğinin en önemli bestekârlarından olan Tanbûrî Cemîl Bey’in sözlü eserlerini makam ve geçkileri yönünden inceleyip, güfte yapılarını incelemiştir. Çalışma, genel çerçevesi, amacı ve yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili çeşitli kaynakların taranmasıyla ön bilgilere ulaşılmış, veri toplama aracı olarak Tanbûrî Cemîl Bey’in mevcut sözlü eserlerinin tümü kullanılmıştır.
Türk müziği tarihinin en büyük virtüözü olarak kabul edilen Tanbûrî Cemîl Bey’in, saz eserlerinin yanı sıra büyük bir ustalıkta bestelediği 19 adet sözlü eseri elde bulunmaktadır. Bu çalışmada, Tanbûrî Cemîl Bey’in sözlü eserleri makâm ve geçkileri yönünden incelenmektedir. Bu çalışma, Türk müziği sözlü eser repertuarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 12 |