Bu çalışma, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü öğrencilerinin, mesleki eğitimleri gereği belirli bir süre aldıkları okul öncesinde müzik uygulamalarına yönelik görüşlerini ve yine aynı kapsamda yapmakla yükümlü oldukları staj süresince alana yönelik edindikleri birikimi uygulama durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma taşıdığı amaç ve bu amaca uygun olarak izlenen yöntem ve toplanan verilerin niteliği bakımından durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Bu bağlamda Afyonkarahisar merkez ilçede bulunan 3 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde, 6 sınıf ve 200 okul öncesi eğitimi alanında staj yapmakta olan son sınıf öğrencisi araştırmaya dahil olmuştur. Araştırma için her bir okulda birer atölye gerçekleştirilmiştir. Atölye öncesinde öğrenci gruplarına okul öncesinde müzik uygulamaları hakkında didaktik bir sunum yapılmış ve akabinde pedagojik müzik eğitim yöntem/yaklaşım uygulamalarını kapsayan atölye çalışması gerçekleştirilmiştir. Katılımcı öğrencilere yaş ve eğitim düzeyleri göz önünde bulundurularak, çalışma sonunda alana yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla 30 soruluk bir anket uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin lise eğitimleri boyunca sadece bir dönem mesleki müzik eğitimi aldıkları, okul öncesinde müzik eğitimi ve yaklaşımları üzerine yeteri kadar bilgilendirilmedikleri ve ilgili Milli Eğitim müfredatında yer alan Orff-Schulwerk (Yaklaşımı) Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi/Pedagojisi, Kodaly Yöntemi ve Dalcroze Eurhythmics Öğretisi, Müzikli Drama, Müzikli Masal, Müzikli Oyun gibi pedagojik müzik eğitim alanına dair yaklaşım ve yöntemleri tanımadıkları, staj yaptıkları kurumlarda ise okul öncesine yönelik müzik, oyun ve dans uygulamalarının yeteri kadar uygulanmadığı tespit edilmiştir. Buna ek olarak; okul öncesinde müzik uygulamalarının yaygınlaşmasının gerekliliği ve pedagojik müzik eğitim yöntem/yaklaşımlarına dayalı uygulamaların okul öncesi dönemde; bilişsel, duyusal, motor, duygusal, akademik, sosyal, iletişim ve kültürel aygıtlarının geliştirilmesinde önemli bir rol oynadığı öğrenci görüşleriyle elde edilmiştir.
Orff-Schulwerk Yaklaşımı Dalcroze Eurhythmics Okul Öncesinde Müzik Uygulamaları Pedagojik Müzik Eğitim Yöntemleri Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü
Araştırmanın gerçeklemesinde katkılarından dolayı Afyonkarahisar; İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ve İbrahim Evren Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Uydukent Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi idarecilerine teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 14 |