BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 54 - 72, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin erime ve çözünme konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak ve bu kavram yanılgılarını ontolojik kategoriler temelinde incelemektir. Ayrıca öğrencilerin erime ve çözünme konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları bilimsel düşünme düzeylerine göre karşılaştırılmak istenmiştir. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalında Temel Kimya dersini alan toplam 25 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, uzman görüşüne başvurularak hazırlanan beş açık uçlu soru ve Bilimsel Düşünme Yetenekleri Testi (BDYT) kullanılmıştır. BDYT’den elde edilen puanlara göre somut operasyon döneminde 7, geçiş ve soyut operasyon döneminde 9’ar öğrenci bulunmaktadır.  Öğrencilerin verdikleri cevapların analizi sonucu öğrencilerin erime ve çözünme konusunda çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin madde kategorisinin alt kategorisi olan mikroskobik tanecik ile makroskobik madde kategorileri arasında yaptıkları yanlış kategorileştirmeler sonucu kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca süreç kategorisinin bir alt kategorisinde yer alan olay kategorisindeki erime ve çözünme kategorilerinin de öğrenciler tarafından birbiriyle karıştırıldığı belirlenmiştir.

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 54 - 72, 01.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenol Şen

Ayhan Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 54-72.
AMA Şen Ş, Yılmaz A. Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;1(1):54-72.
Chicago Şen, Şenol, ve Ayhan Yılmaz. “Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2012): 54-72.
EndNote Şen Ş, Yılmaz A (01 Haziran 2012) Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 54–72.
IEEE Ş. Şen ve A. Yılmaz, “Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 54–72, 2012.
ISNAD Şen, Şenol - Yılmaz, Ayhan. “Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 2012), 54-72.
JAMA Şen Ş, Yılmaz A. Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:54–72.
MLA Şen, Şenol ve Ayhan Yılmaz. “Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2012, ss. 54-72.
Vancouver Şen Ş, Yılmaz A. Üniversite Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının Ontoloji Temelinde İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(1):54-72.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)