Bu çalışma üniversite son sınıf öğrencilerinin iş bulmaya ilişkin umutsuzluk düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma, Amasya Üniversitesi fakülte ve yüksekokulunda 2012-2013 eğitim-öğretim yılında okuyan toplam 688 son sınıf öğrencisine uygulandı. Verilerin toplanmasında 20 soruluk kişisel bilgi formu ve 20 maddeden oluşan Beck Umutsuzluk Ölçeği kullanıldı. Veriler bilgisayar ortamında Mann Whitney U, Bonferroni ve Kruskal Wallis H Testleri yapılarak değerlendirildi. Okunulan bölümler arasında toplam umutsuzluk puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılık olduğu saptandı (p<0.05). Eğitim fakültesinde okuyan öğrencilerde sağlık yüksekokulunda okuyan öğrencilere göre, erkeklerde de kadınlara göre toplam umutsuzluk puanlarının anlamlı derecede yüksek olduğu bulundu (p<0.05). Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin en yüksek umutsuzluk puanına sahip oldukları (10.07) ve Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin umutsuzluk puanlarının düşük olduğu (3.82) saptandı. 20 yaş grubunda olan, ailesinin yanında kalan, akademik başarısını iyi olarak nitelendiren, üniversitede alınan eğitimin iş yaşamı için yeterli olduğunu düşünen, iş bulma süresinin 6 aydan kısa olacağını ifade eden öğrencilerin toplam umutsuzluk puanlarının anlamlı derecede düşük olduğu görüldü. Üniversite son sınıf öğrencilerinde iş bulmaya ilişkin umutsuzluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre anlamlı derecede farklılık gösterdiği saptandı. Umutsuzluk düzeyine etki eden faktörlere yönelik öğrencilerin eğitim süresi boyunca desteklenmesi ve mezuniyet sonrası çalışma olanaklarının geliştirilmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)