TPACK Technological Pedagogical Content Knowledge Content Analysis
Bu çalışmanın amacı 2010-2016 yılları arasında
hakemli bilimsel dergilerde yayınlanmış Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
(TPAB) ile ilgili 71 makalenin farklı boyutları ele alınarak incelenmesidir.
TPAB ile ilgili makalelerin; yayınlandığı dergilere, yayınların yıllara göre,
araştırma konularına göre, araştırma yöntemlerine göre, veri toplama araçlarına
göre ve örneklem seçimleri göre dağılımlarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma sürecinde makaleler yayın sınıflandırma ölçeğinden yararlanılarak
içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular anlaşılır
şekilde düzenlenerek yüzde ve frekans değerleriyle birlikte tablo haline
dönüştürülmüştür. Araştırmaların sonucunda, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
ile ilgili yapılan çalışmaların en çok Computers
& Education dergisinde yayınlandığı, yayın sayısının yıllara
göre arttığı, en çok teknolojiyi eğitime dâhil etme süreci konusunda makale
yayınlandığı, araştırma yöntemi olarak betimsel tarama desenli nicel ve karma
yöntemlerin daha çok tercih edildiği, veri toplama aracı olarak anketin yaygın
olarak kullanıldığı ve örneklem olarak da daha çok öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının seçildiği görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye adresli
makaleler uluslararası makalelere göre daha az sayıdadır. Bu bağlamda, Türkiye
adresli Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ile alakalı çalışmalara daha fazla
yoğunluk verilmesi önerilmektedir. Gelecekte yapılacak olan çalışmaların
örnekleminin öğrencilerden seçilmesine özen gösterilmesinin daha yararlı
olacağı düşünülmektedir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)