Bu
araştırmada fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum
düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda “Sosyal Medya
Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılı boyunca
öğrenim gören 346’sı kız, 165’i erkek toplam 511 fen alanları öğretmen adayı
katılmıştır. Tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya
yönelik tutum alt boyutlarından öğretmenle ilişki düzeyinin kız öğrencilerin
lehine anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur. Fen alanları öğretmen
adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum ölçeğinin paylaşım ihtiyacı, sosyal
yetkinlik ve sosyal izolasyon alt boyutlarının sosyal medya sitelerine üye olma
değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermesi araştırmanın önemli verilerindendir.
Ayrıca sosyal izolasyon alt boyutundaki bulgular öğretmen adaylarının sosyal
medya kullanımlarının artması ile sosyal izolasyonlarının arttığını
göstermiştir. Bu bağlamda küçük yaşlardan itibaren öğrencilere zaman yönetiminin
öğretilmesi ve internette geçirdikleri süreyi kontrol etmelerinin sağlanması
araştırmanın önerileri arasındadır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)