Bu
araştırma Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilerin
eğitimine ve Bilim ve Sanat Merkezlerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul
ili A ilçesinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezinde kadrolu olarak çalışan 10
Bilsem öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların seçiminde ölçüt örneklem yöntemi
kullanılmıştır. Ölçüt
olarak üstün yetenekli öğrencilerle en az iki yıl çalışma, 5 yıllık öğretmen
olma ve Bilim ve Sanat Merkezinde kadrolu öğretmen olma kullanılmıştır. Araştırmada
veri toplamak için araştırmacı tarafından uzman görüşü de alınarak geliştirilen
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen
verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda
Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenleri üstün yetenekli öğrencileri hızlı anlayan,
farklı bakış açısına sahip, sorumluluk sahibi, yaratıcı, duygusal, sorgulayıcı,
meraklı, araştırmacı, hızlı düşünen,
problem çözme yeteneği olan, öğrenmeye istekli olan, farklı yollar bulan
bireyler olarak algılamaktadır. Öğretmenler üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine
yönelik olarak öğrencilerin iyi tespit edilmesini, eğitimlerine erken yaşlarda
başlanılarak ve üst sınıflara kadar takip edilmesini, bireysel programların
yapılmasını, ilgi alanlarının dikkate alınmasını ve eğitimlerinin
zenginleştirilmesini gerektiğini vurgulamıştır. Öğretmenler Bilim ve Sanat
Merkezlerinin üstün yetenekli öğrencilerin eğitilmesi noktasında iyi düşünülmüş
bir çalışma olduğunu, eksik ve geliştirilmesi gereken yönlerinin bulunduğunu
belirtmiştir. Bu doğrultuda üşütün yetenekli öğrencilerin eğitiminde önemli
olan Bilim ve Sanat Merkezlerinin geliştirilmesi gerekmektedir.
Eğitim Üstün Yetenekli Öğrenciler Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmen
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)