Bu araştırmada
yedinci sınıf öğrencilerinin, i) matematiğe yönelik akılcı olmayan inanç
düzeyini belirlemek, ii) neden bulma, kusursuzluk, şartlanma ve kabul görmeye
yönelik inanç eğilimlerini cinsiyet ve matematik başarısı değişkenlerini
dikkate alarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, İzmir şehir merkezindeki bir
devlet ortaokulunda öğrenim gören 206 (102’si kız, 104’ü erkek) yedinci sınıf
öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin matematiğe yönelik akılcı olmayan
inanç eğilimlerini belirlemek için matematiğe yönelik akılcı olmayan inançlar
ölçeği, matematik başarılarını belirlemek için dönem sonu matematik ders
notları ile kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistiksel
tekniklerinin yanı sıra t-testi, MANOVA ve ANOVA testleri kullanılmıştır.
Betimsel analiz sonuçlarına göre, en yüksek ortalama değer kusursuzluk
boyutunda iken en düşük ortalama değer kabul görme boyutunda olmuştur.
Öğrencilerin matematiğe yönelik akılcı olmayan inançları kusursuzluk, şartlanma
ve kabul görme eğilimlerinde orta düzeyin üstünde iken neden bulma eğiliminde
ise orta düzeyde yer almaktadır. Cinsiyet değişkenine göre, kız öğrencilerin
neden bulma ile şartlanma puan ortalamalarının daha yüksek olduğu
belirlenmiştir. Diğer yandan matematik başarısı yüksek düzeyde bulunan
öğrencilerin neden bulma ile şartlanma eğilim puanlarının, düşük ve orta
düzeyde bulunan öğrencilere göre daha az olduğu anlaşılmıştır. Matematik
öğretim sürecinin başında matematiğe yönelik akılcı olmayan inanç değeri yüksek
öğrenciler tespit edilerek, bu öğrencilerin matematikle ilgili başarı
durumlarını engelleyebilecek zorlukların ortadan kaldırılması öneri olarak
sunulmuştur.
Akılcı Olmayan İnanç Cinsiyet Matematik Başarısı Yedinci Sınıf
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)