Rapidly developing technology from past to present has revealed the importance of developing people's basic skills. In this direction, the concept of computational thinking, which includes basic skills, has gained an important position in education. Social studies, which plays an active role in raising effective citizens who are aware of their knowledge and abilities and who will be taken as an example in society by using their rights and responsibilities, comes to the fore. The aim of this study is to examine whether the computational thinking (CT) skill levels of pre-service social studies teachers in the first, second, third and fourth grades show different results in various variables such as "gender, grade level, achievement level, family income level, mother and father education level, residential area, computer ownership status, daily computer usage time and following technological developments". The study group of the research consists of 252 pre-service teachers studying at a state university in the fall semester of the 2020-2021 academic year. "Computational Thinking Skills Scale" developed by Dolmacı and Akhan (2020) was used as a data collection tool. When the results of the study were evaluated in general, it was concluded that the pre-service teachers' IC skills levels were at a high level and the highest mean score among the sub-dimensions was in the dimension of computer usage skills and the lowest mean score was in the dimension of algorithmic-analytical thinking skills.
Social Studies Computational Thinking Preservice Teachers Skills
Geçmişten günümüze hızla gelişen teknoloji, insanların temel becerilerini geliştirmesinin önemini ortaya çıkarmıştır. Bu doğrultuda temel becerileri kapsamında bulunduran bilişimsel düşünme kavramı da eğitimde önemli bir konuma gelmiştir. Bilgi ve yeteneklerinin farkında olan, hak ve sorumluluklarını kullanarak toplum içerisinde örnek alınacak etkin vatandaş yetiştirmede aktif rol oynayan sosyal bilgiler ön plana çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilişimsel düşünme (BD) beceri düzeylerinin “cinsiyet, sınıf düzeyi, başarı düzeyi, aile gelir düzeyi, anne ve baba öğrenim düzeyi, yerleşim yeri, bilgisayara sahip olma durumu, günlük bilgisayar kullanma süresi ve teknolojik gelişmeleri takip etme durumu” gibi çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 252 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel yöntemlerden tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise Dolmacı ve Akhan (2020) tarafından geliştirilen “Bilişimsel Düşünme Becerisi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde öğretmen adaylarının BD beceri düzeylerinin yüksek seviyede olduğu ve alt boyutlardan en yüksek puan ortalamasının bilgisayar kullanabilme becerisi, en düşük ortalama puanın ise algoritmik-analitik düşünme becerisi boyutunda olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
: Sosyal Bilgiler Bilişimsel Düşünme Öğretmen Adayları Beceriler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)