Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE REINTERPRETATION OF TRADITIONAL ARCHITECTURE IN THE NORTHERN ANKARA URBAN TRANSFORMATION PROJECT: NİYAZİYE MOSQUE

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 17, 129 - 151, 28.12.2024
https://doi.org/10.48122/amisos.1576608

Öz

Kaynakça

  • Akbulut, N. - Erarslan, A. 2017, “Türkiye’de Çağdaş Cami Mimarisi Tasarımında Yenilikçi Yaklaşımlar”, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 35, 33-59.
  • Apa, G. 2008, “Osmanlı Geç Dönem İstanbul Vaaz Kürsüleri”, XII. Ortaçağ Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Sempozyumu, Çanakkale, 1-12.
  • Arpacıoğlu, Ü. 2013, “İslam ve Cami Mimarisinde Malzeme, Teknoloji ve Sanat Kullanımının Değerlendirilmesi”, 1. Ulusal Cami Mimarisi Sempozyumu: Gelenekten Geleceğe Cami Mimarisinde Çağdaş Tasarım ve Teknolojileri, Ankara, 401-410.
  • Bayulu, E. 2009, Kuzey Ankara Girişi (Protokol Yolu) Kentsel Dönüşüm Projesi’nin Peyzaj Mimarlığı Açısından İrdelenmesi, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bartın.

KUZEY ANKARA KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİNDE GELENEKSEL MİMARİNİN YENİDEN YORUMLANMASI: NİYAZİYE CAMİİ

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 17, 129 - 151, 28.12.2024
https://doi.org/10.48122/amisos.1576608

Öz

Geleneksel yaklaşımla inşa edilen camiler, geçmişin zengin mirasını yeniden canlandırma çabası olarak ortaya çıksa da estetik ve işlevsellik açısından çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır. Çoğu zaman bu yapılar, geçmişin mimari detaylarını birebir taklit etme amacı güderken, çağdaş toplumların dinamik ihtiyaçlarına ve kent dokusuna uyum sağlamakta yetersiz kalmaktadır. 2013 yılında inşaatına başlanan ve 2014 yılında inşaatı tamamlanan Kuzey Ankara Niyaziye Camii plan, mimari, tasarım ve yapı özellikleri açısından geleneksel bir yaklaşımla tasarlanmıştır. Çalışmada caminin mekân kurgusu, genel mimari özellikleri, plan tipi, yapı elemanları, süsleme özellikleri ve yapıdaki geleneksel elemanlar ayrıntılı incelenmiştir.
Bu makale, geleneksel cami mimarisinin günümüz koşullarında yeniden yorumlanmasının artılarını ve eksilerini incelerken, aynı zamanda sürdürülebilirlik, çevresel uyum ve modern toplumun estetik ihtiyaçlarıyla nasıl daha iyi bütünleşeceğini ele almayı amaçlamaktadır. Hem estetik hem de işlevsel olarak anlamlı camiler yaratmak, aynı zamanda geleceği de inşa etmektir. Özgün bir yorum ve yenilikçi tasarım stratejileriyle zenginleştirilen camiler, kentlerde daha anlamlı ve kalıcı bir iz bırakabilir.

Kaynakça

  • Akbulut, N. - Erarslan, A. 2017, “Türkiye’de Çağdaş Cami Mimarisi Tasarımında Yenilikçi Yaklaşımlar”, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 35, 33-59.
  • Apa, G. 2008, “Osmanlı Geç Dönem İstanbul Vaaz Kürsüleri”, XII. Ortaçağ Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Sempozyumu, Çanakkale, 1-12.
  • Arpacıoğlu, Ü. 2013, “İslam ve Cami Mimarisinde Malzeme, Teknoloji ve Sanat Kullanımının Değerlendirilmesi”, 1. Ulusal Cami Mimarisi Sempozyumu: Gelenekten Geleceğe Cami Mimarisinde Çağdaş Tasarım ve Teknolojileri, Ankara, 401-410.
  • Bayulu, E. 2009, Kuzey Ankara Girişi (Protokol Yolu) Kentsel Dönüşüm Projesi’nin Peyzaj Mimarlığı Açısından İrdelenmesi, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bartın.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık Tarihi, Mimarlıkta Estetik, Sanat Tarihi, Sanat Tarihinde Kentsel Estetik
Bölüm MAKALELER / ARTICLES
Yazarlar

Murat Karademir 0000-0002-9776-3789

Necdet Bekirhan Soy 0000-0003-1160-4638

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2024
Kabul Tarihi 25 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

Chicago Karademir, Murat, ve Necdet Bekirhan Soy. “KUZEY ANKARA KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİNDE GELENEKSEL MİMARİNİN YENİDEN YORUMLANMASI: NİYAZİYE CAMİİ”. Amisos 9, sy. 17 (Aralık 2024): 129-51. https://doi.org/10.48122/amisos.1576608.

Tarihi aydınlatabilmek ümidi ile...

.................AMİSOS.................