Amaç: Bu çalışmanın amacı Erzurum ilinde yaşayan bireylerinin sosyal medya kullanımlarının fonksiyonel gıdalara yönelik tutuma etkisinin değerlendirilmesi ve beden kitle indeksi ile ilişkisinin incelenmesidir.
Yöntem: Katılımcılara yüz yüze olarak sosyodemografik bilgi formu, Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Ölçeği ve Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği’nden oluşan anket uygulanmıştır ve verilerin istatistiksel Analizi SPSS ile yapılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların beden kitle indeksi ortalaması; 24.00±4.31kg/m2 ve %42.3’ü erkek, %57.7’si kadındır. Katılımcıların sosyal medya kullanım düzeyleri ve fonksiyonel gıdalara yönelik tutum düzeyleri yüksek bulunmuştur (p<0.05). Beden kitle indeksi gruplarına göre; Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği alt faktör ve toplam puanları değişmemiştir (p>0.05) ve Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Ölçeği’nin “Fayda” alt faktör puanında (H=8.668; p<0.05) ve “Güven” alt faktör puanında (H=7.949; p<0.05), normal kilolu ve zayıf bireylerin ortancası, obez ve preobez bireylere göre daha yüksektir. Katılımcıların Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Ölçeği ve Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği puanları arttıkça beden kitle indeksi değerleri azalmaktadır (p<0.05). Beden kitle indeksi değerleri arttıkça, Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği’nin “Süreklilik’’ alt faktör ve Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği toplam puanları ile Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Ölçeği’nin “Fayda”, “Güven” alt faktör ve Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Ölçeği toplam puanları azalmaktadır (p<0.05).
Sonuç: Sosyal medya kullanımı, fonksiyonel gıda tutum düzeyini etkilememekte ve beden kitle indeksi değeri arttıkça sosyal medya kullanım düzeyleri azalmaktadır.
Sosyal medya Fonksiyonel besinler Beden kitle indeksi Obezite
Objective: The aim of this study is to evaluate the effect of social media use of individuals living in Erzurum province on their attitude towards functional foods and to examine the relationship with body mass index.
Method: A questionnaire consisting of sociodemographic information form, Attitudes Towards Functional Foods Scale and Social Media Use Scale was administered to the participants face-to-face.
Results: The mean body mass index of the participants was 24.00±4.31kg/m2 and 42.3% were male and 57.7% were female. Participants' levels of social media use and attitudes towards functional foods were found to be high (p<0.05). According to the body mass index groups, the sub-factor and total scores of the Social Media Use Scale did not change (p>0.05), and ın the "Benefit" sub-factor score (H=8.668; p<0.05) and "Trust" sub-factor score (H=7.949; p<0.05) of the Attitudes Towards Functional Foods Scale, the median of normal weight and underweight individuals is higher than obese and preobese individuals. As the scores of the participants' Attitudes Towards Functional Foods Scale and Social Media Use Scale increased, their body mass index values decreased (p<0.05). As the body mass index values increased, the "Continuity" sub-factor and total scores of the Social Media Use Scale and the "Benefit", "Trust" sub-factor and total scores of the Attitudes Towards Functional Foods Scale decreased (p<0.05).
Conclusion: Social media use does not affect the level of functional food attitude and the level of social media use decreases as the body mass index value increases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.